شهیدی که راه شهادت را از پدرش آموخت

شهید «حسین آزادی نقش» پس از شهادت پدرش، بی‌تاب حضور در جبهه بود؛ بنابراین پس از سه‌بار اعزام به جبهه، سرانجام در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۵۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹ - 13May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز تجاوز نیرو‌های رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان، عاشقان انقلاب و وطن به فرمان رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و از سراسر کشورمان عازم جبهه‌های حق علی باطل شدند و در راه دفاع از میهن و آرمان‌های خود، از عزیزترین دارایی خود، یعنی جان‌شان گذشتند.

شهید «حسین آزادی نقش» نیز یکی از این دلاورمردان است که از لشکر ۳۱ عاشورا به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام شربت شهادت را نوشید و آسمانی شد.

زندگی‌نامه شهید «حسین آزادی نقش»

«حسین آزادی نقش» ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۴۳ در محله «مارالان» تبریز متولد شد و دوره ابتدایی را تا کلاس چهارم در مدرسه قائنی، پنجم ابتدایی را در دبستان دهقان و دوران راهنمایی را در مدرسه «خرد» تمام کرد و بعد از آن به کار کفاشی روی آورد.

شهیدی که راه شهادت را از پدرش آموخت

پس از اوج‌گیری نهضت انقلاب اسلامی علیه رژیم طاغوت به رهبری امام خمینی (ره)، وی همراه پدرش با مردم انقلابی تبریز در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با تشکیل بسیج مستضعفین، عضو بسیج شد و به حراست از انقلاب اسلامی پرداخت.

۳۱ شهریور سال ۱۳۵۷ با شروع جنگ تحمیلی، پدر «حسین» برای ادای دین به انقلاب اسلامی، از طریق ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران برای حضور در جبهه ثبت نام کرد و در حالی که فقط دو ماه از آغاز جنگ می‌گذشت، به مناطق جنگی جنوب اعزام شد و در چهارمین ماه از شروع جنگ به فیض شهادت نائل آمد؛ در آن زمان «حسین» ۱۵ ساله بود.

«حسین» پس از مدتی به استخدام کارخانه پیستون‌سازی درآمد و سپس ازدواج کرد؛ اما پس از شهادت پدرش، دیگر تاب ماندن در پشت جبهه را نداشت؛ بنابراین به جبهه رفت و برای بار اول عازم کردستان شد، درحالی که آن سال‌ها کردستان دستخوش حوادث تلخی از سوی گروهک‌های ضد انقلاب بود.

«حسین» پس از چند ماه به تبریز بازگشت و اندکی بعد به منطقه جنوب اعزام و در اطلاعات عملیات لشکر ۳۱ عاشورا ساماندهی شد. سه‌ماه از حضورش می‌گذشت که مجروح شد؛ اما وقتی زخمش بهبود یافت، برای سومین بار عازم جبهه شد و هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ جریان عملیات «خیبر» به شهادت رسید و پیکر مطهرش در خاک دشمن ماند تا اینکه بعد از ۱۳ سال توسط گروه تفحص، کشف و شناسایی شد و در گلزار شهدای قبرستان محله «مارالان» تبریز، کنار مزار پدر شهیدش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار