شروع مجدد طرح «ثبت و ضبط اسناد شهدا» در سال جدید

معاونت فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس در راستای شناسایی خانواده شهدا نسخه‌ای از آثار به جامانده از شهدا را دریافت و در تالار پروانه باغ موزه به نمایش درمی‌آورد.
کد خبر: ۴۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ - 26April 2015

شروع مجدد طرح «ثبت و ضبط اسناد شهدا» در سال جدید

به گزارش دفاع پرس، معاونت فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس از ابتدای تأسیس و راهاندازی، حرکتی را در راستای شناسایی خانواده شهدا آغاز کرده است؛ در این حرکت مقرر شده آثار به جا مانده از شهدا با مراجعه به خانوادهها ضمن تقدیری از آنها برای مدتی به امانت گرفته شده، از آنها نسخه دومی تهیه شود و سپس به خانوادهها باز گردانده شود یا در صورت توافق خانواده، آثار به معاونت فرهنگی تحویل داده شود تا در تالار پروانههای باغ موزه دفاع مقدس برای عموم به نمایش در آید.

در این راستا  باغموزه دفاع مقدس در سال جدید نیز به پیگیری و تداوم این طرح اقدام کرده است، بر این اساس دیدار و تقدیر از خانواده برادران «شهید رضا و مهدی ارومیان» در راستای تکریم خانوادههای شهدا و جمع آوری آثار به جامانده از این شهدای بزرگوار توسط معاونت فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت صورت گرفت.

طرح ثبت و ضبط آثار به جا مانده از شهدا بیش از دوسال است که در حال انجام است.

معاونت فرهنگی باغ موزه در ابتدا از استان تهران شروع کرده است و طی این مدت به بازدید از خانواده شهدایی پرداخته است که متولد تهران بوده و در تهران به خاک سپرده شدهاند.

از آنجایی که تعداد شهدای تهران بالا است، کار ثبت و ضبط آثار هنوز به پایان نرسیده است.

این آثار میتواند شامل عکس شهید، شناسنامه، کارت، مدرک تحصیلی، وصیتنامه، دستنوشته و دیگر اسناد مرتبط با شهید باشد که با اسکن یا تهیه نسخه کپی در سایت باغ موزه در دسترس افراد قرار میگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها