سردار یعقوب سلیمانی:

اردوهای راهیان نور دانش آموزی از ابتدا اختیاری بوده است

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، گفت: برخی رسانه های خارجی به ویژه بی بی سی فارسی سعی بر اجباری نشان دادن اردوهای راهیان نور دانش آموزی دارند.
کد خبر: ۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰ - 13October 2013

اردوهای راهیان نور دانش آموزی از ابتدا اختیاری بوده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پی  انتشار خبری مبنی بر اجباری بودن اردوهای راهیان نور اظهار کرد: اردوهای راهیان نور دانشآموزی کاملاً اختیاری است و هیچ اجباری در این زمینه وجود نداشته است.

سردار سلیمانی ضمن رد صحت جوسازی های رسانه های دشمن تاکید کرد: اردوها راهیان نور از ابتدا کاملا داوطلبانه و اختیاری بوده است، برخی رسانه های خارجی به ویژه بی بی سی فارسی و همچنین برخی رسانه های ناآگاه داخلی، با انتشار گزارش و اخبار، سعی بر اجباری نشان دادن اردوهای راهیان نور دانش آموزی دارند.

وی در ادامه گفت: این اردوها کاملا داوطلبانه بوده و بر اساس یک فرایند کاملا قانونی بر اساس تفاهم نامه و ابلاغیه مشترک وزارت آموزش و پرورش و بسیج برگزار می شود و کلیه دانش آموزان با رضایت نامه والدین حضور می یابند،  لذا اجباری بودن آن گفتاری دروغ و بیانی بی اساس است. رسانه های بیگانه سعی در اجباری نشان دادن اردوهای راهیان نور دارند و این به دلیل، تاثیرگذاری عظیم این اردوهاست.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به شرکت بالای جوانان و نوجوانان در این اردوها ضوابط بسیار سختگیرانه ای در خصوص سلامت افراد و ایمنی کاروان ها ابلاغ شده و به صورت دقیق اجرا و نظارت میشود که در خصوص اردوی راهیان نور دانش آموزی نیز دستورالعملی 29 صفحه ای با پیوست 21 صفحه ای مربوط به اقدامات ایمنی در دست اجراست.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور در خصوص بیمه دانشآموزان اظهار داشت: طبق ضوابط ابلاغی کلیه دانش آموزان اعزامی به سرزمین های نور از سه مرجع سازمان بسیج مستضعفین، وزارت آموزش و پرورش و شرکت حمل و نقل مربوطه بیمه می شوند.

سلیمانی استقبال مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را از اردوهای راهیان نور بسیار گسترده و مشتاقانه توصیف کرد و افزود: استقبال مردم به گونهای است که در مواقع و مقاطع مختلف، بسیج و سپاه نتوانسته است پاسخگوی حضور مردم در مناطق دفاع مقدس باشند و در بسیاری از دانشگاه ها، مساجد و ... شرکت در اردو با شرط اولین حضور به صورت قرعه کشی افراد انتخاب می شوند.

رئیس سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج با یادآوری محدودیت ریلی در سطح کشور اظهار داشت: در گام نخست برای استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان و برخی استان های دیگر، برنامه ریزی در جهت اعزام کاروانیان از طریق قطار صورت گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور دانش آموزی از ابتدا تا کنون، اختیاری و با رضایت والدین دانش آموز بوده است و امیدواریم که امسال شاهد اعزام گسترده دانش آموزان به مناطق جنگی باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار