حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد در قدس، برای صلح منطقه بحران‌آفرین است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای در آستانه یوم‌الله قدس تأکید کرد: حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد و خونریزی در قدس برای صلح و امنیت منطقه یک مسأله خطرناک و بحران‌آفرین است.
کد خبر: ۴۵۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ - 05May 2021

حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد در قدس، برای صلح منطقه بحران‌آفرین استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار امام راحل عظیم الشان به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است سال‌هاست قصّه‌ی پر غصّه‌ی فلسطین را برای ما مسلمانان و همچنین آزادیخواهان جهان به‌عنوان مسئله‌ی اصلی جهان اسلام یادآوری می‌کند.

مظلومیت قدس شریف و اندوه دیرینه جهان اسلام برای ملت مقاوم و صبور فلسطین که در جور ستمگرانی خون‌ریز و کودک کش گرفتارشده‌اند، دردی و رنجی آزاردهنده و جانکاه است.

سرزمین فلسطین در توطئه‌ای فرا منطقه‌ای غصب می‌شود و ملت و مردم آن با خشونت و خونریزی آواره می‌شوند تا موجودیتی جعلی و ناپاک برای تحقق وعده‌های شیطانی فرزندان ابلیس بساط حکمرانی فراهم کند.

سرکوب وحشیانه‌ی ملّت فلسطین و بمباران‌های بی‌امان غاصبان سفاک در کنار تلاش‌های گسترده آنان برای تغییر چهره و هویّت شهر مقدّس قدس و مسجدالاقصی در سایه سکوت و حمایت همه‌جانبه‌ی ایالات‌متحده‌ی آمریکا و دول غربی همچنان ادامه دارد و مظلومیت قدس و ملت مجاهدش را دوچندان کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بار دیگر همراه با سایر موحدان آزادیخواه جهان، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌کند و بیان می‌دارد:

۱- فلسطین از بحر تا نهر باید از لوث وجود غاصبان صهیونیست پاک شود و این مهم در پی مجاهدت‌ها و مبارزات قهرمانانه ملت فلسطین ان شاء الله به‌زودی محقق خواهد شد.

۲- حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد و خونریزی در قدس برای صلح و امنیت منطقه یک مسأله خطرناک و بحران‌آفرین است. امت اسلامی و دولت‌های منطقه بدانند خروج از الگوی مبارزه و پیگیری برنامه‌های عادی‌سازی و سازش با این رژیم منحوس خیانت به فلسطین و قدس شریف است و سرنوشتی جز خذلان و نابودی نخواهد داشت.

۳- ملت غیور فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی امروز با گذر از تجربه تلخ سازش و اعتماد به غرب، روی به‌سوی مقاومت فعال و قهرمانانه آورده‌اند. امروز موشک‌های مقاومت خواب را بر چشمان صهیونیست‌ها حرام کرده است و به کابوسی مداوم برای آنان تبدیل‌شده است. مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی است و این الگو در جهان اسلام در حال رشد و پیشروی است.

۴- شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی و همچنین بطلان تصورات شکست‌ناپذیری اسرائیل امروز این رژیم نامشروع را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده است و ادامه جهاد، مبارزه و انتفاضه‌ی اسلامی نابودی این شجره ملعونه را تسریع خواهد کرد.

۵- اقدامات تخریبی و تلاش‌های سوء صهیونیست‌ها در مواجهه دزدانه و نیابتی با ملت غیور ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون شهدای هسته‌ای و شهید فخری زاده با انتقام‌های سخت پاس داشته خواهد شد.

۶- ملت بصیر و مؤمن ایران در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی شناخت عمیقی از استکبار و اذنابش در منطقه و جهان دارد. این دشمن‌شناسی و بصیرت، ایران را قدرتی منطقه‌ای و قابل اتکا برای مظلومان قرار داده است. امروز جهان اسلام الگوی مقاومت فعال را از ایران اسلامی فراگرفته است و امیدوار به آینده درخشان امت اسلامی در میدان، مجاهدت و ایستادگی می‌کند. فلسطین پاره تن جهان اسلام است و در سایه وحدت و اتحاد مسلمین این گوهر گران‌بها و این منزلگاه توحید و نبوت به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. ان‌شاء الله

۷- در اینجا لازم می‌دانیم به کسانی که صحنه میدان را در مقابل دیپلماسی قرار می‌دهند و میدان را مانع موفقیت دیپلماسی جلوه می‌دهند؛ یادآوری کنیم که اگر دیپلماسی و مذاکره می‌توانست به تنهایی مشکلات را حل کند امروز مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی آزاد شده بودند. پس باید قدر و ارزش مردان اقتدار ساز میدان مانند شهید سلیمانی‌ها را بدانیم و با پشتوانه میدان و اقتدار در مسیر مذاکره و دیپلماسی حرکت کنیم؛ که در غیر اینصورت نه تنها به هدف نمی‌رسیم بلکه دشمن جسورتر می‌شود و هر روز مانع تراشی جدیدی ایجاد می‌کند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها