دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روز قدس؛ نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به‌عنوان روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شده‌، نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
کد خبر: ۴۵۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸ - 06May 2021

روز قدس؛ نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامگذاری شد تا همبستگی امت اسلامی با فلسطین در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی وارد مرحله جدیدی شود.

بر همین اساس شاهد هستیم که روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام امت اسلامی حول مسئله فلسطین و قدس شریف تبدیل شده است و امت اسلامی در اقصی نقاط جهان هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نشانه حمایت از فلسطین و قدس شریف راهپیمایی می‌کنند تا بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید کنند.

هدف اصلی از گرامیداشت روز جهانی قدس، گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت‌های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی در افکار عمومی و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت‌های مسلمان و کل بشریت می‌باشد.

جنایت‌های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آن‌ها در برخورد با ملت‌های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس خود جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت‌ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضدبشری صهیونیستهاست و نقشه‌های پی درپی صهیونیست‌ها علیه مسئله فلسطین و مسائل و منافع جهان اسلام را برملا می‌کند.

در سایه این پشتیبانی‌ها و حمایت‌هایِ جلوه گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه بویژه مقاومت فلسطین بوده ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. این قدرت و توان بازدارندگی بیش از پیش شکننده و پوشالی بودن این رژیم را برملا کرده و مبارزه ملت‌های منطقه را افزایش داده است.

همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگری‌ها و دسیسه‌های صهیونیست‌ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک الاقصی را به همراه داشته است که جلوه‌های آن در مقاومت مردمی کنونی در جای جای کرانه باختری رود اردن قابل مشاهده است.

روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان‌های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

روز جهانی قدس امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه تحولات جهانی و منطقه‌ای یکسال اخیر، گرامیداشت روز جهانی قدس به‌صورت مجازی که شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم حضوری را محدود کرده است، تبیین کننده خط مشی جهان اسلام و محور مقاومت و برملا کننده بیش از پیش نقشه‌های دشمنان و میزان وادادگی برخی رژیم‌های عربی است که به آرمان‌های ملت‌های خود و ملت‌های مسلمان پشت کردند و راه سازش علنی با دشمن اصلی امت اسلامی را در پیش گرفتند.

روز جهانی قدس امسال روز برائت امت اسلامی از سازشکاران و تجدید میثاق با فلسطینی‌ها، قدس شریف و مقاومت است و رگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بیش از پیش از اهمیت برخوردار است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار