حماس:

در همه جای کرانه باختری برای دفاع از قدس حضور داریم

یک مقام ارشد حماس هشدار فرمانده گردان‌های عزالدین قسام به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوزات در قدس را دارای پیامی بسیار آشکار خواند و تاکید کرد که حماس در همه جای کرانه باختری برای دفاع از قدس حضور دارد.
کد خبر: ۴۵۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶ - 05May 2021

در همه جای کرانه باختری برای دفاع از قدس حضور داریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اظهار داشت: در خصوص مساله قدس ما نه تسلیم می‌شویم و نه سازش می‌کنیم.

«سهیل الهندی» در گفتگو با شبکه المیادین گفت: سخنان محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های های عز الدین قسام درباره آمادگی این گروه برای دفاع از قدس در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی پیامی بسیار آشکار داشت که نیازی به تفسیر و توضیح ندارد.

او تاکید کرد: حماس همواره و در همه جای کرانه باختری حضور دارد و ما نمی‌توانیم بیت المقدس را تنها بگذاریم. قدس خط قرمز است و سلطه‌گری و زورگویی شهرک‌نشینان صهیونست هم قابل قبول نیست.

محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام طی پیامی خطاب به اشغالگران صهیونیست به شدت درباره تداوم تجاوز علیه محله الشیخ جراح هشدار داد و اعلام کرد که فرماندهی القسام و مقاومت در مقابل تداوم این وضعیت دست بسته نخواهند ماند و اشغالگران بهای سنگینی را برای تداوم این وضعیت پرداخت خواهند کرد.

الضیف یکی از مهمترین فرماندهان فلسطینی تحت تعقیب رژیم صهیونیستی از بیش از دو دهه پیش تاکنون است. وی که در عملیات‌های نظامی بزرگی علیه این رژیم نقش داشته، تاکنون بار‌ها هدف سوء‌قصد قرار گرفته که آخرین آن‌ها مربوط به سال ۲۰۱۴ و ایام جنگ علیه نوار غزه است.

در این نامه که در حساب کاربری «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام منتشر شد، تاکید شده که این «آخرین هشدار» به اشغالگران است.

این در حالی است که به دلیل تداوم فشار‌های شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آن‌ها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آن‌ها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صد‌ها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار