تحلیلگر عراقی:

وزارت خارجه عراق با احداث پایگاه ترکیه در این کشور مقابله کند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی در سخنانی خواستار مقابله وزارت خارجه عراق با احداث پایگاه جدید ترکیه در شمال این کشور شد.
کد خبر: ۴۵۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 07May 2021

وزارت خارجه عراق با احداث پایگاه ترکیه در این کشور مقابله کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سمیر عبید» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق به تصمیم ترکیه برای احداث یک پایگاه جدید در شمال این کشور واکنش نشان داد و از آن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: احداث پایگاه نظامی جدید ترکیه در عراق از دیدگاه ما مردود است. وزارت خارجه عراق باید در برابر این اقدام مقامات آنکارا بایستد و با آن مقابله کند.

اخیراً سلیمان صویلو، وزیر کشور ترکیه از ایجاد یک پایگاه نظامی توسط کشورش در منطقه میتینا واقع در شمال عراق خبر داده است. این مقام دولتی ترکیه افزود: منطقه میتینا اهمیت زیادی دارد و محل عبور به سمت کوه‌های قندیل است. از همین رو ما برای اینکه کنترل این منطقه را در دست داشته باشیم، اقدام به ایجاد پایگاه نظامی خواهیم کرد.

این درحالی است که یک سال پیش هم یک مقام بلندپایه دولت ترکیه اعلام کرده بود که کشورش سه پایگاه نظامی جدید در دو منطقه «سینات» و «هفتنین» در شمال عراق راه اندازی خواهد کرد. مقامات ترکیه‌ای به بهانه مبارزه با پ. ک. ک اقدام به گسترش نفوذ نظامی خود در عراق می‌کنند.

این در حالی است که پیش‌تر عراق خواستار خروج هرچه سریع‌تر نیرو‌های ترکیه‌ای از خاک کشور خود شده است. در همین ارتباط، پیش‌تر وزارت خارجه عراق اعلام کرده بود که اگر ترکیه به حاکمیت ملی این کشور احترام نگذارد و نیروهایش را از آنجا خارج نکند، بغداد از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها