گزارش وبینار بررسی عادی‌سازی روابط با اسرائیل؛

صلح و سازش با اسرائیل باعث نابودی کشور‌های عربی می‌شود

سخنرانان نشست بررسی تبعات عادی سازی روابط کشور‌های مسلمان با رژیم صهیونیستی معتقدند طرح صلح عربی‌اسراییلی، طرحی شکست خورده است و سازش با اسرائیل، نابودی کشور‌های عربی را درپی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 07May 2021

صلح و سازش با اسرائیل باعث نابودی کشور‌های عربی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست مجازی «تبعات عادی سازی روابط کشور‌های مسلمان با رژیم صهیونیستی» پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور اندیشمندان، کارشناسان، سیاستمداران و شخصیت‌های مذهبی شیعه و سنی، توسط خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

در این‌نشست مجازی علامه محمد حسین اکبر رئیس اداره منهاج الحسین، کرم علی حیدری مشهدی سرپرست مدرسه علمیه حضرت امام عصر (عج)، علامه سید مرید حسین نقوی نائب رییس وفاق المدارس المدارس شیعه پاکستان، سید دانش نقوی رئیس موسسه ترویج افکار شهدای پاکستان و سمیعه راحیل قاضی مدیر امور خارجه بخش زنان حزب جماعت اسلامی پاکستان، ثاقب اکبر رئیس موسسه مطالعاتی البصیره، محمدرضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این‌نشست مجازی با بیان اقدام خطرناک و نسنجیده برخی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، آن را زنگ هشدار بیداری و هوشیاری مسلمانان نسبت به عمق دسیسه‌ها و سناریو‌های قدرت‌های باطل به رهبری آمریکا دانستند.

سمیعه راحیل قاضی مدیر امور خارجه بخش زنان حزب جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به اقدامات صهیونیسم جهانی برای اسلام زدایی بیت المقدس گفت: رژیم صهیونیستی به کمک آمریکا یقینا در پی جداسازی کامل بین المقدس از بدنه جهان اسلام است. آمریکا سفارتخانه خود را به بیت المقدس انتقال داد و این چنین بی شرمانه از کشور‌های اسلامی می‌خواهد که بیت المقدس را برای همیشه فراموش کنند.

وی افزود: این روز‌ها شاهد دسیسه‌ها در جهان برای عادی سازی روابط بین امت اسلامی با رژیم صهیونیستی هستیم جا دارد از این تریبیون به جمهوری اسلامی ایران که همچنان به فکر مردم مظلوم و رنج کشیده فلسطین هستند تا بتوانند سرزمین خود را از یوغ صهیونیسم آزاد کنند تشکر کنم. صلح جهان اسلام با رژیم صهیونیستی مغایر با مصالح ملی کشور‌های اسلامی و غیرت و هویت اسلامی است. باید از حضرت زینب (س) درس گرفت، زیرا که ایشان تا آخرین لحظه و پس از شهادت امام حسین (ع) در برابر حکومت طاغوت مقاومت کرد و تسلیم نشد.

جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور با ذکر نکاتی درباره حکومت نامشروع رژیم صهیونیستی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی راهکار‌های مقابله با رژیم صهیونیستی بر دو محور: کشور‌های عربی و مبارزات فلسطین‌ها زیر چتر ساف استوار بود که ناکارآمد بودن آن ثابت شد. پس از آن امام خمینی (ره) در راستای حل اساسی این معضل جهانی، با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از مردم جهان بویژه مسلمانان خواستند تا خشم و انزجار خود را از این رژیم اعلام کنند.

وی تشکیل گروهک‌های تکفیری در خاورمیانه را طرح استکبار و صهیونیسم برای به حاشیه راندن موضوع قدس و فلسطین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با رفع خطر جریان تکفیری بار دیگر نگاه جهان اسلام در منطقه به سوی آزاد سازی فلسطین و قدس معطوف شده است.

مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور با بیان اینکه نیمی از جمعیت ۱۳ میلیونی فلسطینی‌ها در دیگر کشور‌ها آواره هستند و نیم دیگر آن به شدت از سیاست نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی رنج می‌برند گفت: متاسفانه سکوت مغرضانه و عقب نشینی از موضع قبلی برخی از رژیم‌های عربی منطقه، باعث رویکرد تهاجمی رژیم صهیونیستی شده است.

روناس معامله قرن را به مثابه نابودی آرمان فلسطینی‌ها و جهان اسلام ارزیابی کرد و افزود: در طرح معامله قرن نیمی از کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس به رژیم صهیونیستی تعلق می‌گیرد و فلسطینی‌های آواره نیز دیگر حق بازگشت به کشور خود را ندارند.

وی در ادامه با ذکر دلایل پنج گانه مقام معظم رهبری که مسأله اول امت اسلامی را مسأله فلسطین می‌دانند به تشرح جزییات طرح همه پرسی ایشان پرداخت.

محمد رضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) را نقطه عطفی در تاریخ اسلام برای آزادی فلسطین دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران ظلم را در هر جا از جمله کشمیر و یمن و قره باغ و فلسطین اشغالی محکوم می‌کند و همیشه در کنار مظلوم خواهد ایستاد.

وی گفت: جهان زیر نفوذ آمریکا و غرب که دم از حمایت از حقوق بشر، حقوق زنان و حتی حقوق حیوانات را سر می‌دهد در قبال حجم گسترده‌ای از ظلم به فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی نه تنها ساکت و نظاره‌گر هستند بلکه از ظالم حمایت نیز می‌کنند.

ناظری ادامه داد: هر چند جو بایدن سکان قدرت را در آمریکا بدست گرفته است، اما سیاست کاخ سفید در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نکرده بلکه آن‌ها نیز همانند ترامپ به حمایت از این رژیم برای غصب سرزمین‌های بیشتر فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند.

ثاقب اکبر رئیس موسسه تحقیقاتی البصیره دیگر سخنران این نشست مجازی به وضعیف اسفناک فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی پرداخت و گفت: صیهونیست‌ها به کمک آمریکا در حال پیاده سازی آخرین سناریوی خود مبنی بر در تنگنا قرار دادن رژیم‌های عربی برای به رسمیت شناختن این رژیم هستند. در حقیقت غرب از ادعای خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی نیز در حال عقب نشینی است، زیرا که بسیاری از کرانه باختری رود اردن که به گفته آن‌ها متعلق به فلسطینی‌هاست امروز جزئی از خاک رژیم صهیوینستی شده است.

وی رژیم صهیونیستی را به دلیل حضور مقتدرانه مقاومت اسلامی در منطقه بسیار آسیب پذیر خواند و گفت: انفجار‌هایی که اخیرا در قلب سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد آن بودیم باعث ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است. شمارش معکوس این رژیم بعد از شکست در جنگ با حزب الله در سال ۲۰۰۶ آغاز شده است. فریب برخی از کشور‌های عربی توسط ترامپ در به رسمیت شناختن این رژیم که خود به مشکل هویتی دچار هستند نمی‌تواند این رژیم را از سراشیبی سقوط نجات دهد.

کرم علی حیدری مشهدی سرپرست مدرسه علمیه حضرت امام عصر (عج) در پاکستان گفت: حکم اسلام و پیامبر اکرم (ص) دفاع از مظلوم در برابر ظالم است به همین دلیل مردم مسلمان پاکستان به حمایت از مردم فلسطینی ادامه می‌دهند و هرگز آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه قائد اعظم محمد علی جناح بنیان گذار پاکستان رژیم صهیونیستی را نامشروع خوانده است گفت: مردم مسلمان شیعه و سنی در پاکستان به حمایت خود از برادران و خواهران فلسطینی ادامه خواهند داد و در برابر اقدامات برخی از رژیم‌های مرتجع عربی سکوت نخواهند کرد و در برابر آن خواهند ایستاد.

سرپرست مدرسه علمیه حضرت امام عصر، در ادامه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری که پشتیبان مسلمانان مظلوم جهان است به نیکی یاد کرد.

سید دانش نقوی رئیس موسسه ترویج افکار شهدای پاکستان، روز جهانی قدس را هویت بخشی و حمایت از آرمان‌های فلسطینی‌ها برای رهایی سرزمین خود از اشغال صهیونیست‌ها دانست و گفت: امروز مردم در سراسر پاکستان با حضور گسترده در راهپیمایی، روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند. جنبش جهانی حمایت از فلسطین و آزادسازی بیت المقدس مسیر خود را با قدرت طی می‌کند و اقدام برخی دولت‌های عربی در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی زمینه را برای نابودی خود آن رژیم‌ها فراهم کرده است. مردم مسلمان در منطقه، چهره حاکمان خود فروخته خود را به خوبی شناخته‌اند.

وی اضافه شدن موضوع آزاد سازی قدس و فلسطین از اشغال صهیونیسم در متون درسی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه پاکستان را مطرح کرد و گفت: دولت پاکستان نباید تحت تاثیر برخی از قدرت‌ها از موضوع سنتی خود در قبال حمایت از مردم فلسطین و آزادی بیت المقدس عقب نشینی کند.

علامه سید مرید حسین نقوی نائب رییس وفاق المدارس المدارس شیعه پاکستان با بیان دلایل به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط برخی کشور‌های عربی گفت: دیکتاتور‌هایی که بر کشور‌های اسلامی تسلط دارند به دلیل ضعف فردی و عدم اطمینان به ظرفیت مردم خود، از کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا می‌ترسند این اقدام آن‌ها ثابت می‌کند که آن‌ها از غیرت اسلامی بی بهره‌اند.

وی با بیان حمایت گسترده جامعه جهانی از مردم مظلوم فلسطین گفت: حتی مردم عادی غرب نیز نسبت به مردم فلسطین ابراز احساسات می‌کنند. آن‌ها در تظاهرات روز جهانی قدس شرکت کرده و از این راه نسبت به رژیم پوشالی اسرائیل اظهار نفرت می‌کنند.

نائب رئیس وفاق المدارس افزود: ندا‌های سازشگرانه در گوشه و کنار پاکستان مبنی بر اینکه عرب‌ها با رژیم صهیونیستی صلح کردند بنابراین پاکستان نیز باید در راستای منافع خود در‌های گفتگو با این رژیم را بگشاید شنیده می‌شود. ما به این افراد می‌گویم سرزمین فلسطین تنها متعلق به عرب‌ها نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است.

محمد حسین اکبر رئیس اداره منهاج الحسین نیز از دیگر شرکت کنندگان در این نشست مجازی گفت: پاکستان که بر اساس ایدئولوژی اسلام و تقویت مسلمانان در جهان توسط محمد علی جناح تشکیل شده است در ۷۰ سال گذشته همیشه از آزادی فلسطین اشغالی و بیت المقدس و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود حمایت کرده و خواهد کرد.

وی افزود: برخی از کشور‌های عربی که با فریب آمریکا دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز کرده‌اند جز ذلت چیزی دیگر نصیب آن‌ها نخواهد شد.

این‌عالم دینی در ادامه، فرمان امام خمینی (ره) را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، فرمان رسول اکرم (ص) دانست و گفت: با گذشت زمان سطح حمایت‌های مردمی در سطح جهان از مردم ستمدیده فلسطین در حال افزایش است و رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند با زور اسلحه به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها