معرفی کتاب؛

«ساده رنگ»

کتاب «ساده رنگ» به خاطرات فرهنگی و هنری مرحوم «مجید دلدوزی» می‌پردازد که توسط «غلامرضا قلی‌زاده» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۵۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 09May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، کتاب «ساده رنگ» به خاطرات فرهنگی و هنری مرحوم «مجید دلدوزی» می‌پردازد که توسط «غلامرضا قلی‌زاده» به نگارش درآمده است.

این کتاب ۳۵۱ صفحه‌ای که مرحوم «مجید دلدوزی» در گفت‌وگو با «حسین وحید رضایی‌نیا» تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و هنر‌های تجسمی انقلاب را روایت می‌کند، توسط انتشارات «راه یار» و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به شمارگان ۱۰۰۰ جلد در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است.

در مقدمه کتاب «ساده رنگ» آمده است:

«هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ»

اوست خدای آفریننده عالم امکان و پدیدآورنده جهان و جهانیان و نگارنده صورت خلقان.

بیان خاطرات همیشه برایم شیرین بوده و شیرین‌تر زمانی بود که تجربیاتم را در اختیار جان‌های تشنه فرهنگ این مرز و بوم می‌گذاشتم؛ ولی در این میان همه‌چیز در نهان آزارم می‌داد؛ یکی ترس از بروز منّیت و دیگری کم‌رویی که گویا ذاتیِ ما آذربایجانی‌هاست.

حاصل اینکه خودم را در مقایسه با افراد باتجربه و صاحب کرامتِ فرهنگ و هنر کم می‌یافتم، اما در این کشمکش، پیروز میدان «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» بود که از میدان به در شدم و شرط کردم که اولا خاطرات فرهنگی و هنری را بگویم و ثانیا هرچه خواستم را بگویم و گفتم آن‌چه را که در دایره شریف فرهنگ بود.

اگر از کسی یا نهاد و ارگانی انتقاد کرده‌ام، به مصداق شریف «مومن آیینه مومن است» بوده والا من پشت سر آن کسان همیشه نماز خوانده‌ام؛ و این‌که خاطراتی که گفته‌ام برمی‌گردد به دوران دهه ۵۰ و ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ و شرمنده‌ام که ادامه را گذرا گذشته و در مسیر رها کرده‌ام؛ دلیلش برمی‌گردد به عجله متصدی امر و کم حوصلگی من پیر بسیجیِ عرصه فرهنگ و هنر.

خوشحالم از اینکه سطر به سطر این کتاب را دوست گرامی‌ام جناب «غلامرضا قلی‌زاده» که در دوران جوانی همکار بودیم و تا به امروز همیار هم، با شور و شوق و با احساس مسئولیت آفریده و اعتقاد و ایمان عمیق دارم به صحت و درستی آن که به دور از تعریف و تمجید و بدون لفافه بیان شده است، تا تمام شده کتاب، خودم باشم که هستم.

نویسنده می‌گوید نام کتاب را از روح جاری در محتوای آن بیرون کشیده است؛ من هم موافقم و آرزو می‌کنم چنین باشد... بی‌ریا، ساده، یک رنگ... مثل ساده رنگ.

مجید دلدوزی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار