فتح خرمشهر، فتح خون/ معرفی کتاب؛

«فاتحان خرمشهر»

«فاتحان خرمشهر» عنوان کتابی است درباره آزادسازی شهر خرمشهر از چنگ نیروهای رژیم بعثی عراق که «داود نوشاد» آن را روایت می‌کند.
کد خبر: ۴۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 11May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «فاتحان خرمشهر» عنوان کتابی است درباره آزادسازی خرمشهر از چنگ نیرو‌های رژیم بعثی عراق که «داود نوشاد» آن را روایت کرده است.

این کتاب ۷۲ صفحه‌ای به اهتمام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به شمارگان سه هزار جلد توسط انتشارات «صریر» و به قلم «رضا قلی‌زاده علیار» در سال ۱۳۹۱ به چاپ رسیده است.

گزیده‌ای از سخن ناشر

از رگ رگ آن مریدان ولایت‌مدار، فریاد «ربنا الله» می‌تراوید و در صفی «کانهم بنیان مرصوص» استقامت می‌ورزیدند تا شایسته «تتنزل علیهم الملائکه» باشند. آن سالکان بی‌ادعا رزم را در تاریانه سلوک و قرب الی‌الله می‌دانستند، جنگ و دفاع بهانه‌ای بود برای تعبد و بندگی.

سوم خرداد چکاد یک اندیشه و تبلور یک آرمان است، یکی آرمان تعای جو و بهانه‌ای برای سلوک الی‌الله. سوم خرداد از آن طیف گزاره‌های واژگانی است که حجاب معاصرت از سویی و سکوت ارباب درد از سوی دیگر «نمود» آن را از «بود» ش بسیار کمتر کرده است.

سوم خرداد محصول تفکر ناب شیعه در عصر تشنگی نسل‌هاست. سوم خرداد شناسنامه واقعی و تاریخ تجدید حیات این ملت است. منش و سیرت مردان مرد این آوردگاه، متصل به جاری زلال عاشوراست. روایت آنان از حماسه فتح خرمشخر بهانه‌ای است برای غواصی نسل امروز و فردا در ژرفای همت بلندشان.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار