رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای قضائی همدان:

امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از تولید نباید بر زمین بماند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از تولید و رفع موانع آن نباید بر زمین بماند و همه ما باید خود را مأمور به روشن نگه داشتن چراغ تولید بدانیم.
کد خبر: ۴۵۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ - 10May 2021

امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از تولید نباید بر زمین بماندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دستگاه قضا که در جریان سفر به استان همدان در شورای قضائی این استان سخن می‌گفت، بر لزوم رسیدگی و پاسخگویی به تک‌تک مطالبات مردمی که در جریان این سفر مطرح شد،  تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: وقتی مسئولان عالی قضائی به یک استان می‌روند، مردم با امیدواری درد‌ها و مطالبات‌شان را مطرح می‌کنند و انتظار رسیدگی ویژه دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی برخورد ماشینی با کار مردم را ناپسند خواند و برای نمونه به مشکل یک فرد مُسن اشاره کرد که یکی از مراجع قضائی بعد از ۵۰ سال سکونت دستور قلع و قمع سکونتگاه او را صادر کرده و خواستار رسیدگی ویژه به چنین مسائلی شد.

وی بر لزوم ارتباط رؤسای کل دادگستری، دادستان‌ها و رؤسای سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا با نخبگان نیز تاکید کرد و آن را در پیشبرد کار‌ها سودمند دانست.

رئیس دستگاه قضا گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان عالی‌ترین مقام نظام سه ساعت با دانشجویان دیدار می‌کنند و پای حرف‌ها و درددل هایشان‌ می‌نشیند، این رفتارشان برای ما الگوست.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: رهبر معظم انقلا اسلامی در دیدار با نخبگان، مسائل مهم جهان اسلام و کشور را مطرح می‌کنند و من طلبه هم به عنوان مسئول قوه قضائیه باید با تأسی از ایشان در حوزه کاری خود حرف‌ها و نظرات نخبگان را بشنوم.

رئیس دستگاه قضا گفت: نفس ارتباط با نخبگان و مجموعه‌های دغدغه‌مندی که نفع شخصی ندارند و اطلاعات خوبی هم دارند بسیار مؤثر است و کسی از آن ضرر نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر گروه‌های نخبگان اطلاعاتی که ارائه می‌دهند نادرست باشد، با تبیین و توضیح مسائل قابل اصلاح است و در صورت اطلاعات آنها، باید مسائلی که مطرح می‌کنند پیگیری شود تا به بحران تبدیل نشود.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت قضائی استان همدان از سازمان زندان‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌هایی یاد کرده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حچت‌الاسلام رئیسی توجه به زندانیان و خواسته‌های آن‌ها و اصلاح مجرمین را از سیاست‌های دستگاه قضا در دوران تحول برشمرد و اقدام قابل تقدیر سازمان زندان‌ها برای افزایش میزان اشتغالزایی از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد را در کاهش ناهنجاری‌ها مؤثر دانست.

رئیس دستگاه قضا افزود: زندانی یک انسان است و فلسفه زندان هم اصلاح و تربیت و انسان سازی است.

وی تاکید کرد: زندانی باید مدت مجازاتش را بگذراند، اما نظام اسلامی با امتیازاتی مانند عفو، مرخصی و ملاقات خصوصی که در ذات نظام است، زمینه باز اجتماعی شدن زندانیان را فراهم می‌کند و این از وظایف ماست.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم حل مشکلات تولیدگران و سرمایه گذاران متذکر شد بسیاری از مشکلات به دست استانداران قابل حل است و مسئولان عالی قضائی نیز آمادگی دارند مواردی که در سطح استان حل نمی‌شود، پیگیری و برای حل آن‌ها مساعدت کنند.

رئیس دستگاه قضا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امر کردند به مسأله تولید توجه شود و نباید امر ایشان بر زمین بماند و ما خود را سرباز رهبری و مأمور به انجام این کار می‌دانیم.

وی به گزارش‌های متعدد از حل مشکلات تولیدکنندگان در سایه تعامل مسئولان اجرایی و قضائی اشاره کرد و گفت: مشکلات بسیاری از شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در استان‌ها با تعامل استانداران و رؤسای کل دادگستری‌ها حل شده و در استان همدان نیز مواردی هست که نیاز به شورای عالی اقتصادی کشور ندارد و در سطح استان حل می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی برای نمونه به مشکل شرکتی در ملایر اشاره کرد که به دلیل یک اختلاف سلیقه بین مدیرعامل شرکت و بانک، ۱۰ سال بلاتکلیف مانده است.!

رئیس دستگاه قضا متذکر شد: یک واحد تولیدی که ۳۰۰ کارگر می‌تواند در آن مشغول کار باشد، چرا باید به خاطر یک اختلاف سلیقه که به سادگی و با یک تصمیم مقتدرانه قابل حل است، معطل بماند؟ این مسأله آنقدر پیچیده نیست و بن‌بست ندارد که نیازمند قانونگذاری مجلس یا قوه قضائیه باشد.

رئیس قوه قصائیه بار دیگر تاکید کرد: همه بدانند که تک‌تک ما مخاطب امر رهبر معظم انقلاب در پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از آن هستیم و هر کدام از ما در هر سطحی و هر جا بتوانیم چراغ تولید را روشن نگه داریم باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.

رئیس دستگاه قضا در پایان این جلسه دستوراتی را برای حل مشکل کمبود قاضی در استان همدان و تأمین اعتبارات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز بخش‌های مختلف قضائی استان از جمله سازمان زندان‌ها، سازمان پزشکی قانونی و سازمان قضائی نیرو‌های مسلح صادر کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار