مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی کارکنان ایثارگر دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» با تأکید بر ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی کارکنان ایثارگر ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: سهمیه‌هایی برای هر کدام از ادارات، نهادها و سازمان‌ها در نظر گرفته شده که انتظار داریم هر چه زودتر اجرایی شوند.
کد خبر: ۴۵۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ - 10May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست کمیته تخصصی «آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس» کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور اعضاء در سالن جلسات دانشگاه یاسوج برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: باید تلاش کنیم نقش رزمندگانمان در دوران دفاع مقدس را با استفاده از ابزار تاریخ شفاهی مستند کنیم.

وی ثبت و ضبط تاریخ شفاهی کارکنان ایثارگر ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف استان را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود: در این زمینه، سهمیه‌هایی برای ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف در نظر گرفته شده که انتظار داریم هر چه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوه‌نامه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس قبلاً برای ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف استان ارسال شده است که باید طبق این شیوه‌نامه عمل شود.

آسمند به پروژه دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: این پروژه در سه حوزه فرهنگی-اجتماعی، شهدا و اشخاص و نظامی-جغرافیایی اجرایی شده که تاکنون 175 پرونده علمی تشکیل و 135 مقاله نگارش شده است.

وی با بیان اینکه 120 مدخل نیز برای سال 1400 در نظر گرفته شده است، گفت: نقش ادارات و سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس از مواردی است که باید در دانشنامه استانی دفاع مقدس درج شود و در این راستا باید ادارات و سازمان‌ها همکاری‌های خود را در این زمینه افزایش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها