فتح خرمشهر، فتح خون/ سردار میرزایی:

فتح خرمشهر اوج افتخارآفرینی ملت ایران بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: مردم ایران با ابتکار و با اطاعت از رهبری امام راحل، محکم و استوار ایستادند و در جنگ تحمیلی افتخارات زیادی آفریدند که یکی از آنها فتح خرمشهر بود.
کد خبر: ۴۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 11May 2021

سردار «حبیب الله میرزایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، اظهار داشت: کشور ما ایران به علت قرارگرفتن در منطقه‌ای به نام کمربند شکننده غرب آسیا همواره مورد طمع ابرقدرت‌ها بوده است به همین دلیل، در مقاطع مختلف مورد تاخت و تاز دشمنان بوده است که به علت وجود حاکمان خودکامه، وابسته و سست عنصر در مقاطع مختلف بخش هایی از کشور ما پیش از انقلاب جدا شد.

وی ادامه داد: این کشور بزرگ، کوچک و کوچکتر شده اما پس از پیروزی ملت ایران در سال 1357 و استقرار نظام جمهوری اسلامی به استقلال حقیقی رسید هرچه که دشمنان تلاش کردند، نتوانستند در سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی راه به جایی ببرند. یکی از اقداماتی که انجام گرفت، تحمیل جنگ هشت ساله توسط عراق و حمایت 35 کشور بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان بیان کرد: مردم ایران به تنهایی با ابتکار و توکل ذات اقدس الهی و با اطاعت از رهبری امام راحل استوار ایستادند و در هشت سال جنگ افتخارات زیادی آفریدند. یکی از این افتخارات فتح خرمشهر در سال 1361 بود.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق مایه افتخار ماست؛ چرا که حضرت امام خمینی (ره) با شنیدن خبر فتح خرمشهر همان روز پیامی صادر فرمودند که ضمن نشان دادن اهمیت آزادی خرمشهر دیدگاه خودشان را در رابطه با رزمندگان سلحشور و پیروزی آنها بیان کردند. در این پیام آمده است که این پیروزی فقط از جانب خداوند است و دست قدرت حق از آستین رزمندگان بیرون آمده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان تصریح کرد: شهدای بزرگ اسلام برای ما افتخارات بزرگی آفریدند به خصوص شهدای عملیات بیت المقدس که خرمشهر عزیز را به کشورمان بازگرداندند، در این عملیات ما حدود 60 شهید بزرگ را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که در یک روز 30 شهید در بندرعباس تشییع شد.

سردار میرزایی گفت: دفاع مقدس نماد استقامت و پیروزی انسان‌هایی است که با شهامت و شجاعت یک‌تنه در مقابل دشمن ایستادند تا غیرت و عزت کشور عزیزمان را حفظ کنند. با وجود اینکه جنگ، جنگی نابرابر بود اما اتحاد مردمان با یکدیگر باعث شد که در عین نابرابری، دشمن را از خاک کشور بیرون برانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار