«عصرهای کریسکان» به چاپ سیزدهم رسید

«عصر‌های کریسکان» که بهمن سال گذشته به تقریظ رهبر انقلاب اسلامی مزین شده و بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، به چاپ سیزدهم رسید.
کد خبر: ۴۵۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 11May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عصر‌های کریسکان» اثری با موضوع دفاع‌مقدس و نوشته کیانوش گلزار راغب است که بهمن سال گذشته به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین شده و بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، به چاپ سیزدهم رسید.

این کتاب خاطرات امیر سعیدزاده، شهروند ساکن سردشت از زندان‌های مخوف گروهک‌های کومله و دموکرات در مناطق مرزی ایران و عراق است. نویسنده کتاب، کیانوش گلزار راغب که پیش از این کتاب معروف «شنام» را براساس خاطرات خودش نوشته است، در مقدمه کتاب «عصر‌های کریسکان» توضیح مختصری درباره راوی این کتاب می‌دهد و می‌گوید: در دوران اسارتم به دست کومله، با شخصیتی گنگ و مرموز هم‌اتاق بودم که تا سی سال بعد نتوانستم زوایای پنهان شخصیت گمنامش را کشف کنم. در آن زمان، با شناختی که از رفتار و کردار او کسب کرده بودم، کمکش کردم تا از زندان کومله فرار کند...»

گلزار راغب بعد از انتشار کتاب خاطرات خود، «شنام»، سعید سردشتی را بعد از سی سال پیدا می‌کند، به سراغش می‌رود، پای خاطراتش می‌نشیند و کتاب «عصر‌های کریسکان» حاصل این دیدار و شنیدن مشروح خاطرات امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از دو مرحله اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات و حواشی آن است.

«عصرهای کریسکان» به چاپ سیزدهم رسید

این کتاب در ۲۸ فصل تنظیم شده که راوی اصلی امیر سعیدزاده است که روایت‌های محوری را بیان می‌کند و در چند فصل کوتاه خاطراتی از زبان همسر راوی، «سعدا حمزه ای» بیان می‌شود. در تنظیم خاطرات کتاب، راوی اصلی، امیر سعیدزاده از فعل حال استفاده شده است. فصل آخر کتاب به نامه‌ها، عکس‌ها و اسناد مرتبط با موضوع اثر اختصاص یافته که در این بخش متن ۶ نامه حدود ۴۰ تصویر از افراد مرتبط با حوادث کتاب ضمیمه اثر شده است.

چاپ سیزدهم این اثر با تیراژ ۲۵۰۰ نسخه و ۲۸۰ صفحه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار