فتح خرمشهر، فتح خون/ معرفی کتاب؛

«و اما خرمشهر»

کتاب «و اما خرمشهر» که به تاریخ و جغرافیای خرمشهر می‌پردازد به قلم «عباس تیموری» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۵۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ - 12May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «و اما خرمشهر» که در شش فصل به تاریخ، جغرافیا، حوادث سیاسی قبل از انقلاب، اشغال و آزادسازی خرمشهر پرداخته توسط «عباس تیموری» رئیس فقید انجمن راویان فتح رضوی به رشته تحریر درآمده است.

«تاریخچه»، «جغرافیای خرمشهر»، «اشغال خرمشهر»، «آزادسازی خرمشهر»، «بعد از خرمشهر» و «از خرمشهر بیشتر بدانیم» شش فصل کتاب «و اما خرمشهر» است.

نقش یگان‌های رزم خراسان در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از بخش‌های قابل توجه کتاب «و اما خرمشهر» است.

بخشی از کتاب

به راستی ملتی که فتح خرمشهر را بوجود آورد هیچگاه مورد هجوم دشمن قرار نخواهد گرفت، چرا که این اعتماد به نفس مردم فراموش نشدنی نیست و امروز هم هویت نظامی و حماسی رزمندگان ما از الگوی فتح خرمشهر است که می‌تواند در برابر دشمن بایستد.

سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، روز وحدت ملت ایران و روزی است که دنیا ایمان ایران را باور کرد و به فرمایش عارف بسیجی سپهبد شهید صیاد شیرازی «بهترین درک عرفانی از عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر از پیام امام خمینی (ره) وجود دارد که در آن پیام ابعاد عرفانی فتح خرمشهر بیان شده و همچنین ما را از آفت‌زدگی غرور پرهیز داد، و در نهایت فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

کتاب «و اما خرمشهر» در ۱۰۴ صفحه و در دو هزار جلد در قطع رقعی توسط انتشارت سخن گسترمنتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها