فتح خرمشهر، فتح خون/

ضرورت انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان/ بیت‌المقدس بزرگترین عملیات جنگ تحمیلی بود

خاکزاد با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس مهمترین و بزرگترین عملیات دفاع مقدس بود، گفت: حماسه‌ها، تفکر‌های ناب ولایی، مقاومت و صبوری و رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان باید در تاریخ ثبت شود تا نسل به نسل، از آموزه‌های آن دفاع جانانه برای حفظ اسلام، بهره جویند.
کد خبر: ۴۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ - 12May 2021

بیت‌المقدس بزرگترین عملیات جنگ تحمیلی بود/ انتقال آموزه‌های عملیات به نسل جوان امروز«محسن خاکزاد» رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفا‌ع‌پرس در ساری، با بیان اینکه تاریخ دفاع از اصول ارزش‌های الهی در هشت سال دفاع مقدس آنقدر جلوه دارد که حتی برگ‌های تاریخ هم در ثبت آن حیرت می‌کنند، اظهار داشت: در میان عملیات‌های حماسه‌آفرین جنگ تحمیلی، که تمام کفر جهان در مقابل تمام اسلام ایستاد، عملیات بیت‌المقدس که با نام علی (ع) مزین بود، به‌گونه‌ای درخشید که تا ابد نور این ایثار، دیدگان بشریت را متوجه خود می‌کند.

وی افزود: در تکنیک‌های صرفِ نظامی، معمول این است که از طراحان به‌نام و تفکر متخصصین جهانی و با سابقه نظامی نیرو‌های مقابل بهره می‌گیرند، اما در دفاع مقدس، رزمندگان الگوی خود را از قرآن و اهل بیت (ع) و تبعیت از امام خمینی (ره) کسب می‌کردند.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: این عملیات که از بزرگترین عملیات‌های جنگ تحمیلی به‌شمار می‌رفت، با رمز یا علی بن ابی‌طالب حدود ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ آغاز شد. حدود ۱۳۰ هزار رزمنده در چهار مرحله بسیار پیچیده دشمن بعثی را به عقب راندند. طراح این عملیات تحسین برانگیز، شهید غلامحسین افشردی بود که به «حسن باقری» معروف است.

این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: نکته ظریف برای این روز‌های دلتنگی این است که سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم، در این عملیات فرماندهی یکی از تیپ‌ها را عهده‌دار بود و همان لشکر ۵ عراق که در آن زمان در مقابل سردار در ستیز بود، در حملات داعش، تحت فرمان شهید سلیمانی بود.

خاکزاد بیان کرد: آمار دقیق شهدای این عملیات هنوز دقیق نیست، اما می‌توان تخمین زد که دو هزار و ۸۳۰ تن به شهادت رسیدند. در مقابل نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان بعثی کشته و نیز ۱۹ هزار بعثی به اسارت درآمدند.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: این حماسه‌ها، تفکر‌های ناب ولایی، مقاومت و صبوری و رشادت‌های بی‌نظیر و پیروی از منویات ولی امر مسلمین باید در تاریخ ایران و جهان اسلام ثبت شود تا نسل‌های بعدی از آموزه‌های دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار