اقامه نماز عید فطر در مسجدالأقصی

ده‌ها هزار فلسطینی با وجود اعمال محدودیت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزات مستمر این رژیم، امروز نماز عید سعید فطر را در مسجدالأقصی اقامه کردند.
کد خبر: ۴۵۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ - 13May 2021

برگزاری نماز عید فطر در مسجدالأقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که ۱۰۰ هزار نمازگزار فلسطینی صبح امروز (پنج‌شنبه) با وجود تدابیر شدید امنیتی وارد مسجدالأقصی شده و نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

فلسطینیان با سر دادن شعار‌های الله‌اکبر وارد صحن‌های مسجدالأقصی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری سما، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین از ورود صد‌ها نفر دیگر به مسجدالأقصی ممانعت کردند.

نمازگزاران فلسطینی از شهر قدس و حومه آن و تعدادی از آن‌ها نیز از کرانه باختری به مسجدالأقصی آمده بودند و نظامیان صهیونیستی تنها به افراد سالخورده اجازه عبور از گذرگاه‌های کرانه باختری برای ورود به شهر قدس را دادند.

ده‌ها نفر از فلسطینیان نیز پس از آنکه صهیونیست‌ها از ورود آن‌ها به مسجدالأقصی ممانعت کردند در ورودی‌های بخش قدیمی قدس نماز عید را اقامه کردند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی همچنین در حمایت از ساکنان قدس و غزه که از چند روز پیش شاهد حملات گسترده رژیم صهیونیستی هستند، شعار سر دادند.

نمازگزاران فلسطینی همچنین برای اهالی غزه و مقاومت فلسطین دعا کرده و فریاد «یا الله انصر غزه یا الله» (خدایا غزه را یاری کن) سر دادند.

آن‌ها در حالی که پلاکارد بزرگ حاوی تصاویر رهبران حماس و «کتائب القسام» (گردان‌های قسام) شاخه نظامی حماس و شعار‌های مقاومت را در دست داشتند، شعار‌هایی برای یاری مقاومت و مسجدالأقصی سر دادند.

صحن‌های مسجدالأقصی طی چند روز اخیر شاهد تجاوزات بی‌سابقه نیرو‌های اشغالگر اسرائیل علیه این مسجد مقدس و فلسطینیان بود و نظامیان صهیونیست با استقرار گسترده در صحن‌های این مسجد مقدس نمازگزاران فلسطینی را بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند، اما پس از تهدیدات مقاومت فلسطین مجبور به عقب‌نشینی از مسجدالأقصی شدند.

عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست پس از آن صورت گرفت که «ابو عبیده» سخنگوی «کتائب القسام» (گردان‌های القسام) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای کوتاه به تل‌آویو هشدار داد: «اگر دشمن محاصره را از نگهبانان معتکف در مسجد الاقصی بر ندارد، طی دو ساعت منتظر پاسخ ما باشد.»

از سوی دیگر دادگاه رژیم صهیونیستی بر اساس گزارش محرمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی این رژیم، حکم تخلیه محله شیخ جراح از ساکنان فلسطینی آن را تحت فشار تنش‌ها و گروه‌های مقاومت به تعویق انداخت.

اهالی محله شیخ جراح از سال ۱۹۷۲با توطئه‌ای صهیونیستی مقابله می‌کنند که قصد بیرون کردن این خانواده‌ها از منازلشان را دارد. دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده بود که باید منازل خود (که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده) تخلیه کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها