سرهنگ ماجونی خبر داد؛

محرومیت‌های دارندگان کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی قدیمی

معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی از محرومیت‌های دارندگان کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی قدیمی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ - 29April 2015

محرومیت‌های دارندگان کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی قدیمی

به گزارش " دفاع پرس "، سرهنگ احمد ماجونی معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی گفت: برابر ماده 2 قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که به سن 18 سال تمام می رسد، مشمول خدمت وظیفه عمومی تلقی شده و در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد .

به گفته سرهنگ ماجونی، تمامی مشمولان متولد سال های 1355 تا 1376 که به سن مشمولیت رسیده اند، باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی و یا انجام خدمت دوره ضرورت، نسبت به معرفی خود در اولین فرصت اقدام کنند.

وی در  ادامه درباره پایان اعتبار کارتهای معافیت و یا پایان خدمت قدیمی افزود: کارت های معافیت و پایان خدمت قدیمی از درجه اعتبار ساقط شده و بدیهی است افرادی که کارت های قدیمی خود را تعویض نکنند، برای دریافت خدمات مثل گذرنامه، گواهینامه، خدمات بانکی و .... با مشکل روبرو خواهند شد.

سرهنگ ماجونی تاکید کرد: مشمولانی که بدون غیبت به خدمت سربازی اعزام می شوند، در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص می شوند ولی سربازانی که در مقطع کاردانی قبول شوند برای تحصیل در دانشگاه ها ترخیص نخواهند شد.

وی اظهار داشت: برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی، کسانی که مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیر گاه ها بکار گیری کنند به محاکم قضایی معرفی خواهند شد، مجازات این گونه کارفرمایان برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

سرهنگ ماجونی در پایان گفت: پاسخگوئی حضوری به مشمولان در پنج روز اول هرهفته در معاونت وظیفه عمومی استان انجام می شود، همچنین پاسخگوئی غیر حضوری نیز با مراجعه به سایت وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir و تلفن گویای 096480 و سامانه پیامکی 110206010 امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها