بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی

وزارت امور خارجه در بیانیه ای به مناسبت سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات، به مثابه امت واحده از حقوق حقه فلسطین در مقابل اشغالگران قدس دفاع کنند.
کد خبر: ۴۵۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ - 14May 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) به مناسبت سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی ( یوم النکبه) بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمدت است: امروز در حالی سالروز یوم‌ النکبه فرارسیده که فلسطین مقاوم و عزیز با دور جدیدی از جنایتهای بی‌شرمانه رژیم‌ غاصب و ضد بشری صهیونیستی روبرو بوده و در خون و قیام است.

این بیاینه می افزاید: ۷۳ سال پیش در ۱۴ می ۱۹۴۸ ملت فلسطین با دسیسه‌ای بین المللی، از خاک و خانه اجدادی خود محروم شده و به جای آنان رژیمی تروریستی، و مردمی بیگانه جعل شدند.

در بیانیه مذکور آمده است: از آن زمان، صهیونیست‌ها، فلسطین غصب شده را به پایگاه تروریسم علیه ملت فلسطین و ملت های مسلمان منطقه تبدیل کرده‌اند. در طول این ۷ دهه، آمریکا و برخی قدرت های جهانی، تمام قد از این رژیم خبیث حمایت کرده و چشمان خود را بر روی جنایات بی‌پایان این رژیم تروریستی بسته اند.

بیانیه وزارت خارجه می افزاید: صهیونیست ها نیز در سایه این حمایت بی‌چون و چرا، جنایت های سازمان یافته و اقدامات غیر انسانی بی شماری را برعلیه مردم فلسطین و ملل منطقه مرتکب شده اند. صهیونیستهای جنایتکار برخلاف قوانین و موازین بین المللی، با زور سرنیزه، تمامی سرزمین فلسطین را غصب کرده، ترکیب جمعیتی آن را برهم زده و مردم بومی آن را آواره و مهاجران صهیونیست را جایگزین ساکنان اصلی این سرزمین مقدس کردند.

وزارت خارجه این بیاینه اعلام کرده است: در حالی که این‌روزها رژیم اشغالگر قدس در حضیض مشروعیت خود به سر‌ می‌برد، متاسفانه شاهد این دور تازه‌ از هتک حرمت اماکن دینی و مقدس بیت المقدس و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی هستیم که به فضل پرودگار با پاسخ دندان‌شکن مقاومت مردمی و انتفاضه فلسطین رو به رو شده است.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، از دولتها و سازمان‌های بین المللی میخواهد به وظیفه خود در راستای پایان اشغال و مقابله با تداوم جنایات و تجاوزات صهیونیستها عمل نمایند.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام‌ همبستگی با آرمان بلند فلسطین، تاکید می‌کند برگزاری همه‌پرسی با مشارکت همه‌ ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی با هدف اعمال حق تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی مورد نظر، تنها راه حل برای حل و فصل بحران فلسطین است. بدون شک تا آن روز تنها راه جلوگیری از این ظلم دامنه‌دار و کشتار، شکنجه و تحقیر روزانه فلسطینیان توسط صهیونیست‌های بیگانه با ارزشهای انسانی، مقاومت همه‌جانبه است. وعده نصرالهی نزدیک است و مقاومت مشروع و اخلاقی مجاهدین فلسطینی، رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی را وادار به پذیرش واقعیت فلسطین عزیز خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به رغم‌همه دسیسه‌ها و طرح‌های نمایشی و خفت‌بار سازش و همراهی نظام سلطه با جنایتهای رژیم صهیونیستی، فلسطین را پاره تن و اولویت اول جهان اسلام دانسته و از همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده میخواهد تا با کنار گذاشتن اختلافات، به مثابه امت واحده از حقوق حقه فلسطین عزیز در مقابل اشغالگران قدس دفاع نموده و تا آزادی کامل قدس شریف و تشکیل دولت مستقل فلسطین از آرمان فلسطین عدول نکرده و با همه توان خود به یاری مردم شجاع و صبور فلسطین بشتابند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار