فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان؛

اصناف و بازاریان میراث‌دار نسلی متدین و انقلابی هستند

سرهنگ «سلامی» گفت: درحقیقت اصناف و بازاریان میراث‌دار نسلی متدین و انقلابی هستند که در شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره)، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند.
کد خبر: ۴۵۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 16May 2021
اصناف و بازاریان میراث‌دار نسلی متدین و انقلابی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه هماهنگی اصناف و بازاریان استان سمنان به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد با بیان این که اصناف و بازاریان ما انسان‌های مومن و متعهد، علاقمند به انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: در حقیقت اصناف و بازاریان میراث دار نسلی متدین و انقلابی هستند که در شکل گیری نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند.

وی گفت: اصناف و بازاریان در یاری امام خمینی (ره) از سال ۱۳۴۲ وارد میدان مبارزه شدند و در پیروزی انقلاب اسلامی جزو انقلابیون تراز اول بودند و در دفاع مقدس نیز با جان و مال خود مجاهدت‌ها کردند و در بسیاری از کمک‌های مردم به جبهه ها‌ی نبرد نام و نشان صنوف به چشم می خورد.

سلامی ادامه داد: در دفاع مقدس، اصناف و بازاریان با افتخار و سربلندی عمل کردند و امروز هم نسل دوم، سوم و حتی نسل چهارم اصناف و بازار این وظیفه انقلابی را بر دوش دارند تا در نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت کنند که بستر سازی برای این مجاهدت‌ها بر دوش اتحادیه ها، اتاق اصناف و مدیران مراکز اقتصادی و تجاری است.

وی با بیان این که امروز و در شرایط جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی نقش اصناف و بازار می‌تواند چند گانه باشد، افزود: باید باور داشته باشیم در وسط میدان جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی قرارداریم و محیط اصناف و بازار باید محیط خدمت رسانی سالم و منصافانه به مردم باشد تا مردم انصاف و اخلاق را در محیط بازار ببینند.

سلامی ادامه داد: مشارکت در امور مواسات و کمک‌های مومنانه به اقشار ضعیف جامعه، گسترش فعالیت‌های فرهنگی منطبق با ارزش‌های دفاع مقدس در شرایط تهاجم فرهنگی و اقتصادی، از دیگر نقش‌های مهم اصناف و بازاریان در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی به دنبال شناسنامه اصناف و بازاریان است، شناسنامه و هویت آنان این است که در وسط میدان مجاهدت، مبارزه، مقاومت، ایستادگی و خدمت به مردم قرار دارند که باید از این هویت با اصالت نگهداری و حراست گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان این که مناسبت‌های مهم خرداد ماه از جمله رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و انتخابات پرشور ریاست جمهوری حائز اهمیت و تعیین کننده برای کشور است ادامه داد: این روز‌ها در آستانه حماسه فتح خرمشهر قرار داریم، فتح خرمشهر قله پیروزی‌ها در دفاع مقدس بود. دشمن بعد از فتح خرمشهر حالت تدافعی به خود گرفت و بعد از آزاد سازی خرمشهر پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یکی پس از دیگر به وجود آمد.

وی گفت: خرمشهر توسط دشمن به دژ مستحکم و نفوذ ناپذیر تبدیل شده بود که در برابر اراده الهی، ایمان، شجاعت رزمندگان به دژ پوشالی تبدیل شد.

سلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم در مناسبت‌های گرامیداشت دفاع مقدس، جمع آوری خاطرات رزمندگان اصناف و بازاریان، جمع آوری اسناد و مدارک اصناف در دوران دفاع مقدس، فضا سازی و تبلیغات محیط‌های مربوط به صنوف مختلف، بازارها، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناسبت‌های چهل گانه دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری دوره مجازی معارف دفاع مقدس اصناف و بازاریان و فروشگاه‌ها داران با تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مهم انقلاب و دفاع مقدس، تهیه تولیدات فرهنگی و هنری اصناف در دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس اصناف و بازار، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ایجاد نمایشگاه‌های عکس و اسناد دفاع مقدس در فضای مجازی، بهره گیری از فضای مجازی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مورد توجه اصناف و بازاریان قرارگیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار