رنگ‌آمیزی قبور مطهر گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم

جمعی از جوانان و نوجوانان بسیجی قم در اقدامی خودجوش، با هماهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نسبت به بازنویسی و رنگ‌آمیزی نوشته‌های روی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) اقدام کردند.
کد خبر: ۴۵۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ - 17May 2021

رنگ‌آمیزی قبور مطهر گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جمعی از جوانان و نوجوانان بسیجی قم در اقدامی خودجوش و «آتش به اختیار»، ضمن هماهنگی با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در قالب طرحی مردمی اقدام به رنگ‌آمیزی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) کردند.

در این طرح، با توجه به اینکه نوشته‌های برخی قبور مطهر به‌دلیل شرایط جوی، خوانایی کافی را نداشت، حدود ۴۰ نفر از جوانان و نوجوانان بسیجی در رده‌های سنی بالاتر از ۱۳ سال، با بخش‌بندی قطعه‌های گلزار شهدا، قبور مورد نظر را رنگ‌آمیزی و نوشته‌های مزارها را بازنویسی کردند.

طرح فوق، نزدیک دو دهه است که به‌طور مرتب هر سال از اوایل ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا پایان رنگ‌آمیزی منطقه هدف، ادامه می‌یابد.

از جلوه‌های دیدنی اجرای طرح نوسازی نوشته‌های مزار شهدا، حضور عاشقان شهدا در این طرح به‌صورت خانوادگی است و موجبات رضایت‌‌مندی خانواده‌های معظم شهدا را فراهم کرده است.

مزار مطهر شهدای دفاع مقدس، شهدای بین‌الملل، شهدای بمباران‌های هوایی، شهدای منا، شهدای مدافع حرم، دو شهید گمنام، قطعه یادبود شهدای مفقودالاثر و... در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها