رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

دستگیری ۱۰ متهم پرونده‌های کلان فرار مالیاتی در تهران

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ متهم فراری که در پرونده‌های کلان مالیاتی نقش داشتند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۵۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸ - 18May 2021

دستگیری ۱۰ متهم پرونده‌های کلان فرار مالیاتی در تهرانسرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره پرونده‌های فرار مالیاتی در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: یکی از وظایف ما در پلیس امنیت اقتصادی رسیدگی به پرونده‌های فرار مالیاتی است؛ در سال گذشته پرونده‌های خوبی تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت و متهمانی در این خصوص دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این متهمان به نام کارمندان‌شان کارت بازرگانی دریافت کرده و بعد از اینکه با کارت بازرگانی کار کردند مالیات برای کارمند یا کارگر شرکت آمده است که حتی یک ریال هم مراوده مالی نداشته‌اند.

سرهنگ گودرزی اضافه کرد: با تشکیل پرونده آن را پیگیری کردیم و نفرات اصلی شناسایی و دستگیر شدند و اموالی که از راه فرار مالیاتی کسب شده بود عودت داده شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه این افراد در کشور بودند و بعد از پیگیری‌های پلیس شناسایی و دستگیر شدند، گفت: حدود ۱۰ متهم فراری که در  پرونده‌های کلان مالیاتی نقش داشتند دستگیر شدند؛ البته تعداد زیادی از نفرات جزء نیز در همین رابطه دستگیر شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی در حوزه کشفیات کالای قاچاق افزود: افزایش کشفیات داشتیم اما با افزایش قاچاق مواجه نبودیم، در واقع با توجه به راه‌اندازی پلیس گمرک ورود کالاهای قاچاق به کشور کم می‌شود.

سرهنگ گودرزی درباره راه‌اندازی پلیس گمرک در تهران خاطرنشان کرد: اگر سازمان گمرک همکاری لازم را داشته باشد در طی یک الی دو ماه آینده پلیس گمرک راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها