فتح خرمشهر، فتح خون/ معرفی کتاب؛

کتاب «دل ماند و هوای سنگر و فرمانده»

کتاب «دل ماند و هوای سنگر و فرمانده» خاطرات آزاده جانباز سردار «سیدهاشم درچه‌ای» از عملیات بیت‌المقدس، توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده است.
کد خبر: ۴۵۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 18May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «دل ماند و هوای سنگر و فرمانده» روایت «سیدهاشم درچه­‌ای» جانشین تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع) از عملیات بیت‌­المقدس است که به قلم «مریم جهانگشته» به رشته تحریر درآمده است.

بخشی از کتاب

«بالاخره سوم خرداد سال ۱۳۶۱ فرا رسید و خرمشهر توسط رزمندگان غیور ایران آزاد گردید. شور و حال عجیبی در بین نیروها بود. عده‌­ای می­‌گفتند صدام که می‌­گفت اگر ایران خرمشهر را پس گرفت، کلید بصره را میدم. حالا کو؟ کجاست بیاید و کلید بصره را بدهد؟

جاده که باز شد، رفتیم منطقه. عراقی­‌ها عقب‌­نشینی کرده و به خودشان هم رحم نکرده بودند. بدون اینکه به نیروهایشان اطلاع دهند، بعد از اروندرود به سمت خودشان حدود ۵۰ متر را مین کاشته بودند. این باعث شد نیروهایی که در حال عقب‌­نشینی بودند، مجبور شدند همه به سمت ایران برگردند و تسلیم شوند. حتی تعدادی از فرماندهان بعثی از این مین­‌ها مطلع نبودند.»

کتاب «دل ماند و هوای سنگر و فرمانده» به‌عنوان هجدهمین کتاب از مجموعه «فاتحان خرمشهر» روایت فرماندهان از عملیات بیت‌­المقدس، با شمارگان سه­‌هزار نسخه در ۸۰ صفحه و در قطع پالتویی در سال ۱۳۸۷ توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار