رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از ۸ هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون

سردار رحیمی از جمع‌آوری بیش از هشت هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ - 19May 2021

2222222به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه طرح ظفر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگهداری معتادین متجاهر وظیفه پلیس نیست و پلیس جمع‌آوری آن‌ها را برعهده دارد، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون هشت هزار و ۸۲ نفر از معتادین متجاهر جمع‌آوری شده‌اند؛ همچنین هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر مرد و ۷۰ معتاد متجاهر زن طی سه روز گذشته جمع‌آوری شدند.

وی با اشاره به اینکه سه سال است فریاد می‌زنیم ۱۲ مرکز نگهداری معتادین متجاهر و گرم‌خانه در محل شوش، مولوی و هرندی است که باعث می‌شود این محلات به چالش کشیده شود، گفت: این مراکز باید به مراکز خارج از تهران منتقل شوند و جای تاسف دارد که تا کنون کاری صورت نگرفته است.

سردار رحیمی اضافه کرد: دو هزار معتاد متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و واگیر‌دار داریم که هیچ مرکزی آن‌ها را پذیرش نمی‌کنند؛ همچنین حدود چهار هزار نفر از معتادینی که از ابتدای سال تا کنون جمع‌آوری شده‌اند به دلایل مختلف پذیرش نشده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که از میان آنها هزار معتاد متجاهر زن هستند، اما متاسفانه ظرفیت نگهداری از آنها به اندازه ۱۰ هزار نفر است. 

سردار رحیمی افزود: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد معتادان متجاهر رها شده در شوش، مولوی و هرندی منع پذیرش دارند که باید علت این موضوع سریعتر مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها