مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی:

رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

سرهنگ وحیدی گفت: به مناسب گرامی‌داشت سالگرد آزادسازی خرمشهر رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 19May 2021

رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی در آذربایجان غربی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ «جلیل وحیدی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، امروز (29 اردیبهشت)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: موثرترین عملیات در طول تاریخ دفاع مقدس عملیات آزادسازی خرمشهر بود که نقطه عطفی در تاریخ جنگ محسوب می‌شود.

وی افزود: در آن عملیات 380 کیلومتر از خاک ایران آزاد و 19 هزار اسیر گرفته شد هر چند که پنج هزار نفر در این عملیات نیز شهید شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ادامه داد: بعد از این عملیات، ادبیات دنیا نیز نسبت به ایران عوض شد و کشورهای دیگر به قدرت ایران پی بردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهر با شعار «ما مقتدریم» اجرا می‌شود، تصریح کرد: 39 برنامه شاخص به مناسبت گرامی‌داشت سی و نهمین سالگرد گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهر در سطح استان برگزار می‌شود.

سرهنگ وحیدی عنوان کرد: فضاسازی شهری، اجرای برنامه‌های فرهنگی در 12 فرهنگسرای ارومیه، حضور تلویزیونی فرماندهان حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر، تجلیل از 109 خانواده شهید و 78 جانباز استان، پخش کلیپ‌های مرتبط با عملیات بیت‌المقدس از طریق تلویزیون‌های شهری، راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی در 39 پایگاه‌ بسیج در هر شهرستان از جمله این برنامه هستند.

وی حضور رزمندگان پیشکسوت عملیات آزادسازی خرمشهر در مراز شهدای گمنام ارومیه، فعال‌سازی میز خدمت، اجرای رژه خودرویی، پخش برنامه از طریق برنامه شاد برای دانش‌آموزان، برگزاری کرسی‌های تبیین عملیات بیت‌المقدس در دانشگاه و حوزه، دیدار با امام جمعه، اجرای سرود نظامی در سه نقطه شهر ارومیه و در یک نقطه از شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌ای با عنوان «وحدت نیروهای مسلح« در حسینیه ثارالله ارومیه در سوم خرداد را از دیگر برنامه‌های سالگرد آزادسازی خرمشهر برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در نگارخانه حوزه هنری ارومیه، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری نمایشگاه عکس در سلماس، برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی در بعد از ظهر روز سوم خرداد هم از جمله برنامه‌های هستند که برای گرامیداشت سالگرد روز سوم خرداد در استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها