حضور حداکثری، اقتدار ملی/ انبارلویی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که از تهدیدهای آمریکا واهمه نداشته باشد/ کشور نیازمند دولتی پرتحرک و چابک است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مردم می‌خواهند رئیس‌جمهور آینده کشور از تهدیدات و تشر‌های آمریکا واهمه نداشته باشد و فسادستیزی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را اولویت کاری خود قرار دهد.
کد خبر: ۴۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 22May 2021

مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که از تهدیدهای آمریکا واهمه نداشته باشد/ کشور نیازمند دولتی پرتحرک و چابک استمحمدکاظم انبارلویی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انتخابات ریاست جمهوری را فرصتی برای نوسازی و کارآمدسازی دستگاه‌‎های اجرایی توصیف کرد و اظهار داشت: مردم برای تحقق این نوسازی و کارآمدسازی، نیازمند اجماع ملی هستند و این اجماع ملی اگر شکل بگیرد، مشکلات مردم هم حل خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های دولت جوان مؤمن انقلابی خاطرنشان کرد: دولت جوان و مؤمن انقلابی یک دولت چابک و پرتحرک است؛ همچنین این دولت، حرف‌های بیهوده و فریبنده مطرح نمی‌کند و داری برنامه و هدف هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که دولت جوان انقلابی اهل دروغ و عدم شفافیت نیست. این دولت هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که فقط شعار سر بدهد و در عمل هیچکدام از این شعار‌ها را عملیاتی نسازد. همچنین دولتی با چنین شاخص‌هایی بدون پشتوانه و تحلیل و تفسیر اتفاقات در آینده تصمیمی را اتخاذ نمی‌کند چون اگر بدون آینده‌نگری چنین تصمیمی بگیرد احتمال دارد به منافع کشور و ملت آسیب برساند.

انبارلویی در ادامه به رعایت اخلاق انتخاباتی اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها برای این‌که رأی بیاورند به رقیب‌هراسی مبادرت می‌ورزند؛ درصورتی‌که این مسیر اصلاً مسیر صحیح و درستی نیست و بهتر است کاندیدا‌ها عرضه خود را به نمایش بگذارند نه این‌که تخریب و رقیب‌هراسی راه بیاندازند.

وی اولویت اول کاندیدا‌ها را افزایش مشارکت انتخاباتی عنوان و بیان کرد: افزایش مشارکت حداکثری در کنار انتخاب اصلح در شرایط فعلی یکی از ضروریات مهم محسوب می‌شود و کاندیدا‌ها نباید از آن غفلت کنند.

این فعال سیاسی، مدیریت جهادی را یکی از راهکاری برون‌رفت کشور از مشکلات کنونی دانست و در این رابطه گفت: مردم می‌خواهند رئیس‌جمهور آینده کشور از تهدیدات و تشر‌های آمریکا واهمه نداشته باشد. همچنین از زندگی اشرافی و دریافت حقوق‌های نجومی بپرهیزد و دغدغه منافع ملی را داشته باشد و فسادستیزی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را اولویت کاری خود قرار دهد.

به گفته انبارلویی رئیس‌جمهور آینده باید گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات به حق مردمی هم داشته باشد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها