حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

«۲۸ خرداد»؛ آزمون ملت ایران برای انتخاب سرنوشت‌ساز

ملت ایران کمتر از ۳۰ روز دیگر در آزمون یک انتخاب سرنوشت‌ساز برای روی کار آوردن یک دولت کارآمد مشارکت خواهند داشت.
کد خبر: ۴۵۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ - 22May 2021

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌ـ فرشته چترعنبری؛ کمتر از ۳۰ روز دیگر، ملت در آزمون یک انتخاب سرنوشت‌ساز و مقدمه‌سازی برای روی کارآوردن یک دولت کارآمد مشارکت خواهند داشت.

سوال اصلی این است که انتخاب خوب و دولت خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشند. اینکه می‌گوییم دولت مطلوب، به این دلیل است که در جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور، رئیس دولت هم هست.

معنی این جمله این است که مردم در انتخابات ریاست جمهوری، در اصل به یک اسم ولی دو مسئولیت رای می‌دهند؛ رئیس جمهور و رئیس دولت.

«رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌ها، ویژگی‌ها و خصوصیات انتخاب خوب و دولت مطلوب را به صراحت بیان فرمودند که امیدواریم چراغ راه انتخاب کنندگان و مبنای عمل منتخب قرار بگیرد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:

«مشارکت در انتخابات خیلی مهم است. مطلوب این است که در درجه اول مشارکت بالا باشد و بعد انتخاب مطلوب و انتخاب خوب.
انتخاب خوب انتخابی است که دولتی تشکیل بشود که:
۱- دارای کفایت باشد.
۲- مدیریت لازم را داشته باشد.
۳- با ایمان باشد.
۴- مردمی باشد.
۵- لبریز از امید باشد.
۶- معتقد به توانمندیهای داخلی باشند.

آنی که معتقد است که در داخل کاری نمی‌شود انجام داد، چه از لحاظ دفاعی، چه از لحاظ سیاسی، چه از لحاظ اقتصادی، چه از لحاظ تولید و امثال این‌ها کاری در کشور نمی‌شود انجام داد، واقعاً لایق فرمانروایی و حکمرانی بر این مردم نیست. بایستی کسانی بر سر کار بیایند که:
۷- معتقد به مردم باشند.
۸- واقعاً عنصر جوان را قدر بدانند.
۹- عملکرد انقلابی داشته باشند.
۱۰- حقیقتاً عدالتخواه باشند، نه اینکه به لقلقه‌ی زبان اسم عدالت آورده بشود. به معنای واقعی کلمه عدالتخواه باشند و ضد فساد باشند. عدالت هم البته فقط عدالت اقتصادی نیست.

یک چنین دولتی ان‌شاءاللّه اگر به وجود بیاید، آن‌وقت رئیس جمهور منتخب می‌تواند صدها مدیر جوان و مؤمن را در بخشهای گوناگون از صدر تا ذیل بگمارد و کار کشور سامان خوبی پیدا کند.» به امید تحقق این رهنمود و تشکیل دولتی خدمتگزار و انقلابی با انتخاب خود در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار