فتح خرمشهر، فتح خون/ رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان:

زنگ مقاومت در مدارس شاهد کردستان نواخته می‌شود

«مفیدی» گفت: زنگ مقاومت در حوزه‌های امتحانی مدارس شاهد نواخته می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 22May 2021

زنگ مقاومت در مدارس شاهد کردستان نواخته می‌شودبه گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «صلاح‌الدین مفیدی» رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله سوم خرداد، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های یوم‌الله سوم خرداد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بوده ‌و فتح خرمشهر بارزترین فتح الهی به شمار می‌رود.

وی افزود: نواخته شدن زنگ مقاومت در حوزه‌های امتحانی مدارس شاهد از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سوم خرداد در مدارس شاهد استان پیش‌بینی شده است.

وی تقدیر از رزمندگان این دوران، تهیه محتوای روایتی برای استفاده درفضای مجازی توسط مدارس شاهد و برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سوم خرداد دانست.

رییس اداره امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان، فضاسازی محیطی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و برگزاری نمایشگاه عکس و گلباران مزار شهدا از ویژه برنامه‌هایی است که به این مناسبت پیش بینی شده است. 

مفیدی شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد را به عنوان نقشه راه و  برنامه سالانه و تقویم اجرایی در راستای استانداردسازی فعالیت‌ها و ایجاد سبک منسجم در مدارس شاهد با مصادیق مشخص بیان کرد و گفت: این شناسنامه در اختیار مدیران مدارس شاهد قرار گرفته و در مرحله اجرایی شدن است. 

وی افزود: در همین راستا کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و مجموعه فیلم‌های آموزشی در اختیار مدیران مدارس شاهد قرار گرفته و شناسنامه مذکور در جلسه فروردین ماه مدیران و روسای آموزش و پرورش استان تشریح شده است.

رییس اداره امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: مجموعه اعضای ستاد شاهد استان و شهرستان در راستای شناسنامه فعالیت مدارس شاهد توجیه شده‌اند و یک دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعته با عنوان تفکر سیستمی در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ برای اعضای ستادهای شاهد استان و شهرستان و مدیران و عوامل آموزشی و پرورشی مدارس شاهد پیش بینی شده است. 

مفیدی برگزاری کیفی اختتامیه یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد یادگیری به صورت حضوری و در فضای مجازی و تقدیر از معاونین پرورشی فعال مدارس شاهد استان و ارزیابی سالانه مدارس شاهد در زمینه مالی با هدف انضباط مالی و آگاهی بخشی به مدیران را از اقدامات انجام شده در اداره امور شاهد استان عنوان کرد. 

وی برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف از جمله مسابقه دل نوشته دانش‌آموزان با سردار دلها به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مسابقه شهید پژوهی به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، نامه‌ای به شهید به مناسبت دهه مبارک فجر و جمع‌آوری ۵۳ اثر برتر از بین آثار ارسالی و با مشارکت بسیج فرهنگیان در راستای بزرگداشت هفته مقام معلم و اجرای برنامه دیدار با خانواده‌های معزز شهدای فرهنگی و غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای گرانقدر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به فعالیت ۵۳ مدرسه شاهد در استان بیان کرد: از این تعداد ۲۶ مدرسه در دوره ابتدایی، ۱۶ مدرسه در دوره متوسطه اول و ۱۱ مدرسه در دوره دوم متوسطه فعالیت دارد.

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران استان کردستان گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۲ دانش‌آموز در مدارس شاهد استان مشغول به تحصیل هستند که ۹۹۲ دانش‌آموز جامعه هدف و ۳۰۰ دانش‌آموز نیز طرح پراکنده شاهد است که پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید نیز همین تعداد دانش‌آموز در مدارس شاهد استان مشغول به تحصیل باشند. 

مفیدی از ارسال دستورالعمل ثبت نام مدارس شاهد استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه ثبت نام از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا انجام خواهد شد، اظهار کرد: در همین راستا اطلاع‌رسانی لازم انجام، تراکت‌های تبلیغی و فلوچارت فرایند ثبت نام طراحی شده و جلسه توجیهی به صورت ویدیو کنفرانس برای اعضای ستاد ثبت نام مدارس شاهد  پیش‌بینی شده است. 

وی به زمان پیش ثبت نام پایه های ورودی در مدارس شاهد نیز اشاره کرد و یادآور شد: زمان ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد تا ۲۵ خرداد، پایه هفتم از ۲۲ خرداد تا ۱۵ تیر و پایه دهم نیز از ۱ تیر تا ۲۵ تیر خواهد بود.
 
مفیدی افزود: دانش‌آموزان شاهد (فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان ۲۵ درصد به بالا) و غیر شاهد با اولویت‌های ایثارگری، فرهنگیان، کارکنان بنیاد شهید بر اساس شرایط و ضوابط ابلاغی می‌توانند در زمان‌های اعلام شده از طریق سامانه «سیدا» و درگاه پادا نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام نمایند و ثبت‌نام دانش پایه دهم بر اساس فرم هدایت تحصیلی و امتیاز بندی الف، ب و ج خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار