مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد؛

لزوم نهادینه کردن فرهنگ تربیت‌محوری در آموزش‌های علمی

«قربانی» بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ تربیت‌محوری در آموزش‌های علمی تأکید کرد و گفت: نباید مسائل اعتقادی مورد غفلت قرار بگیرد؛ چراکه اگر معلمان این مهم را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار ندهند، اهداف و سیاست ابلاغی محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۵۰۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ - 26February 2022

لزوم نهادینه کردن فرهنگ تربیت محوری در آموزش‌های علمیبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «رشید قربانی» مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در دیدار اعضای ستاد امور تربیتی آموزش‌ و پرورش استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه امور تربیتی، بر ضرورت تحقق جهاد تبیین تأکید کرد و اظهار داشت: نهاد امور تربیتی در طول این چندسال خدمات ارزشمندی داشته که بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، نباید اقدامات این حوزه را دست کم‌ گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانش‌آموزان زیادی به حضور در جبهه جنگ نرم رغبت کرده و همواره آماده جانفشانی هستند، گفت: نگاه ما به مسائل تربیتی اساس عالم بر تربیت انسان است به طوری که اگر تربیت انسان درست انجام شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ تربیت محوری در آموزش‌های علمی تأکید کرد و افزود: نباید مسائل اعتقادی مورد غفلت قرار بگیرد؛ چراکه اگر معلمان این مهم را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار ندهند، اهداف و سیاست ابلاغی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم امور تربیتی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان تصریح کرد: امیدواریم دیگر در آموزش و پرورش به صورت فله‌ای نیرو جذب نشود و استخدام‌ها در چارچوب خاص باشد تا بتوانیم همواره نیروهای در تراز انقلابی تحویل جامعه بدهیم.

قربانی با بیان اینکه توجه به گسترش فرهنگ‌ نماز و حضور دانش‌آموزان برای اقامه نماز یک اولویت است، عنوان کرد: در این زمینه مسابقات و اجلاسیه نماز در همه شهرستان‌های استان کردستان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح «نماد» برای توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در استان خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه کردستان در حوزه امور تربیتی همواره رتبه‌های برتر کسب کرده و نهادینه کردن مسائل تربیتی در جامعه جزو برنامه‌های اولویت‌دارمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار