توسط انتشارات راه یار؛

«آرزوهای دست‌ساز» به چاپ ششم رسید/ استقبال از کتابی درباره شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان

چاپ ششم کتاب «آرزوهای دست‌ساز» که به قلم میلاد حبیبی نوشته شده، توسط انتشارات «راه یار» روانه عرصه نشر شد.
کد خبر: ۴۵۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 22May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چاپ ششم کتاب «آرزوهای دست‌ساز» که به قلم میلاد حبیبی نوشته شده، توسط انتشارات «راه یار» روانه عرصه نشر شد.

بنا بر این گزارش، کتاب «آرزوهای دست ساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی با موضوع پیشرفت است که به ماجرای شکلگیری یک شرکت دانش‌بنیان می‌پردازد.

این کتاب روایت داستانی از شکل‌گیری شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و کامپیوتری است که اختراع دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی یکی از معروفترین اختراعات آن است.

«روایتِ پیشرفت و تجربه زیسته ‌ای از جنبش دانشجویی» و «فعال دانشجویی بودن اعضای این شرکت» باعث شده است که با استقبال خوب جوانان و دانشجویان و دانش آموزان (به ویژه در رشته های فنی و مهندسی و فنی و حرفه ای) مواجه شود. چراکه مخاطبان جوان و دانشجو در این کتاب می‌خوانند که چگونه تعدادی دانشجو برخلاف فضای رخوت ‌انگیز و نامطلوب برخی دانشگاه‌ها، می‌توانند اهداف و آرمان‌های خودشان را دنبال کنند و به موفقیت برسند.

کتاب «آرزوهای دست ساز» روایتی همدلانه و درونی از شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان سازنده دوربین‌های سرعت‌سَنج و تخلّف‌سَنج است که به عوامل زمینه‌ساز، نقاط شکست و ضعف و برخاستن دوباره و چالش‌های این مجموعه پرداخته است؛ لذا کتاب بیش از آنکه تاریخ شفاهی باشد و صرفاً روایت ماوَقَع باشد یا تلاش کند روایتی داستان‌گونه ارائه دهد، تلاش کرده است این عوامل، نقاط حساس، مشکلات و تدبیرها را به نمایش بگذارد؛ به همین دلیل، کتاب، بین «تاریخ شفاهی»، «داستان»، «مجموعه روان‌شناسی و موفقیت» و یک کتاب «راهنمای مدیریت کسب‌وکار» در نوسان است، علی‌رغم همه این‌ها، کتاب، کوتاه و مختصر است و طولانی نشده. سوژه داستان هم مسئله‌ای است که همه در جامعه به‌نحوی با آن مواجه‌اند.

تحریم های خارجی یا داخلی؟

در بخشی از کتاب چنین می‌‌خوانیم:

«زمینه‌ای که بچه ‌ها وارد آن شده بودند، زمینۀ حساس و مهمی بود و تجهیزات مورد‌نیازشان کارکرد دوگانه داشت. هم در کارهای معمولی از آن استفاده می ‌شد و هم در سامانه ‌های فضایی، موشکی و راداری. اوایل تازه‌کار بودند و از این مسائل اطلاعی نداشتند. از خیلی چیزها اطلاع نداشتند؛ نه از تحریم‌های داخلی، نه از تحریم‌‌های خارجی. هرچقدر حساسیت بیشتر می‌شد، تحریم‌ها شدیدتر می‌‌شد. هرچقدر تحریم‌‌ها شدیدتر می‌‌شد، کار سخت‌‌تر می‌شد. هرچقدر کار سخت‌تر می‌‌شد، نگرانی‌‌شان بیشتر می‌شد. اما نگرانی از تحریم‌‌های خارجی بی‌‌جهت بود، چون دور زدنشان ساده‌‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌‌کردند. مسئلۀ اصلی تحریم‌‌های داخلی بود. تحریم‌‌های داخلی را چگونه باید دور می‌‌زدند؟!»

براساس این گزارش، چاپ ششم کتاب 184 صفحه‌ای «آرزوهای دست ساز» با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 26 هزار تومان توسط انتشارات «راه‌یار» منتشر شده است. علاقمندان جهت تهیه این کتاب علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار