توسط انتشارات «راه یار»؛

«کار من بود» منتشر شد/ چگونه مشروطه به کودتا ختم شد

کتاب «کار من بود»؛ چگونه مشروطه به کودتا ختم شد، نوشته محمد رحمانی به همت انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۴۶۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 26June 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «کار من بود»؛ چگونه مشروطه به کودتا ختم شد، نوشته محمد رحمانی به همت انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

در مقدمه این کتاب که اولین جلد از عناوین ناشر در رده کتاب‌های «روزگار ایران» است، چنین آمده است: «پس از انتشار کتاب تاریخ مستطاب آمریکا تصمیم گرفتیم کتاب مشابهی را با موضوع تاریخ پهلوی تولید و منتشر کنیم... «کار من بود» حاصل ایده‌ای است که از سال ۱۳۹۶ به تدریج پخته و کامل شده. در طرح فعلی تلاش می‌کنیم یک دور تاریخ پهلوی را از زمینه‌های سقوط قاجار تا پیروزی انقلاب اسلامی روایت کنیم. تاکنون کتاب‌های بسیاری درباره تاریخ پهلوی منتشر شده است که از آن‌ها بی‌خبر نیستیم. اما طرح ما با تمامی آن‌ها تفاوت‌هایی داشت که تصمیم گرفتیم به حول و قوه الهی آن را تا پایان ادامه دهیم.

با توجه به مخاطبان این مجموعه، بیشتر بر تاریخ روایی به جای تاریخ تحلیلی تکیه می‌کنیم. تلاش می‌کنیم در کنار رعایت گزیده‌گویی و پرهیز از جزئیات و حواشی نامربوط، گفتنی‌های تاریخ پهلوی را از قلم نیندازیم. همچنین با منطقی قابل دفاع، دوران پهلوی را به بخش‌های متعددی تقسیم کرده‌ایم تا بتوانیم هر بخش را در قالب کتابی کوچک و ارزان منتشر کنیم تا خرید و مطالعه کتاب‌ها برای علاقه‌مندان آسان‌تر باشد...

«کار من بود» منتشر شد/ چگونه مشروطه به کودتا ختم شد

اگرچه این مجموعه برای عموم علاقه‌مندان به تاریخ معاصر تولید و منتشر شده است، تلاش کرده‌ایم اصول پژوهش حرفه‌ای را نیز در آن کاملا رعایت کنیم. در پژوهش تنها از منابع معتبر و تا حد ممکن دست‌اول استفاده شده و تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که همه منابع قابل اعتنا را ببینیم و چیزی را از قلم نیندازیم... به نظر خودمان مهم‌ترین ویژگی این مجموعه، چیز دیگری است. تاکنون بیش از صد عنوان کتاب از خاطرات رجال سیاسی و نظامی دوران پهلوی در ایران و بیشتر خارج از ایران، منتشر شده است. طرح اصلی ما در این مجموعه، روایت تاریخ پهلوی با تکیه بر روایت شفاهی رجال سیاسی و نظامی این دوران بوده است. تاریخ شفاهی در مقایسه با گونه‌های دیگر روایت تاریخ، ویژگی‌های ممتازی دارد که دقیقا در این انتخاب مدنظر ما بوده است. پرداختن به جزئیات اتفاقات، روایت انسانی تاریخ با اشاره به انگیزه‌ها و احساسات بازیگران، برخورداری از زبانی صمیمی و ساده در روایت، حفظ بازتاب شخصیت بازیگران در روایت‌ها و... بخشی از این ویژگی‌هاست. البته نمی‌توانستیم برای ارائه روایتی پیوسته و منطقی، تنها از منابع شفاهی استفاده کنیم؛ اما تکیه حداکثری بر این منابع همواره مدنظرمان بوده است. البته قوت و ضعف منابع شفاهی در مقاطع تاریخی و موضوعات مختلف، متفاوت است.»

بنا بر این گزارش، «کار من بود»؛ چگونه مشروطه به کودتا ختم شد که با همکاری موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه به رشته تحریر درآمده، در ۲۳۲ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ جلد و با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقمندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار