توسط انتشارات «راه یار»؛

«خانم مربی» به چاپ چهارم رسید/ گنجینه‌‌‌ای دهه شصتی برای مربیان امروز

کتاب «خانم مربی» خاطرات شفاهی سعیده صدیق‌زاده، مربی پرورشی دهه ۶۰، به همت انتشارات «راه یار» به چاپ چهارم رسید.
کد خبر: ۴۵۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 29May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «خانم مربی»؛ خاطرات شفاهی سعیده صدیق‌زاده، مربی پرورشی دهه ۶۰، به همت انتشارات «راه یار» به چاپ چهارم رسید.

بنا بر این گزارش، کتاب «خانم مربی» که تحقیق و تدوین مجموعه خاطرات شفاهی صدیق‌زاده پیرامون مسائل تربیتی و آموزشی نسل‌های بعد از انقلاب است. این کتاب به دنبال انتقال تجربیات موفق تربیتی است که موضوعات مختلف فرهنگی با رعایت کیفیت، عمق، تنوع و شیوایی، به عنوان شاخصه‌های کار مفید تربیتی و انسان ساز است. محتوا و نکات تربیتی بسیاری که در این کتاب آمده، باعث می‌شود که بتوان «خانم مربی» را «کتاب کار معلمان و مربیان» و «کتاب کار مادران و همسران جوان» معرفی کرد.

سعیده صدیق زاده، راوی کتاب، متولد ۱۳۳۳ و اهل مشهد است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و راه اندازی امور تربیتی در مدارس، به عنوان مربی پرورشی باری از نهادینه‎ ساختن فرهنگ انقلاب را در میان دانش آموزان بر دوش می‌گیرد.

خاطرات صدیق‌زاده به دو دوره قبل از مربی پرورشی شدن و بعد از آن تقسیم می‌شود. دوره قبل از مربی‌شدن، شامل خاطرات زندگی شخصی و خانوادگی راوی است. وی در بخش دوم کتاب خاطرات خود از فعالیت‌های پرورشی در ۹ مدرسه را روایت کرده و به فراز و فرود‌های امور تربیتی در مدارس پرداخته است.

وی معتقد است: «آنچه که در امور تربیتی مهم است و باید به کار گرفته شود عدم به‌کارگیری یک روش تربیتی در دو مدرسه است و هیچ دو مدرسه‌ای نباید از یک روش تربیتی برای دانش آموزان استفاده کنند. همان‌گونه که انسان‌ها مثل یکدیگر نیستند هر مدرسه نیاز به یک طرح، برنامه و روش خود دارد و مربیان تربیتی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.»

«خانم مربی» به چاپ چهارم رسید/ گنجینه‌‌‌ای دهه شصتی برای مربیان امروز

وی اکنون بازنشسته شده است، اما به قول خودش هنوز بازایستاده است؛ قلبش برای فرزندان این سرزمین می‌تپد، به مدارس مختلف سر می‌زند و برای مربیان تازه در راه، گنجینه‌ای از تجارب و آموزه‌ها دارد. مأموریت اصلی مربی امروز را رساندن دانش‌آموز به مصونیت درونی می‌داند و می‌گوید: «الآن کنترل بیرونی معنا ندارد. در این نسل جدید فقط باید مصونیت درونی‌اش را قوی بکنیم، او باید از درون خودش بخواهد و نخواهد و بخواهد که نرود به سمت خلاف.»

براساس این گزارش، چاپ چهارم کتاب ۲۷۲ صفحه‌ای «خانم مربی» با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است و علاقمندان جهت تهیه این کتاب، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند. همچنین در صورت نیاز می‎‌توانند با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار