دفاع پرس بررسی می کند/

بودجه؛ نیاز اول ناجا برای تامین امنیت

نیروی انتظامی به عنوان بازوی حاکمیت، وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد تا مردم حتی در دورترین نقاط کشور بتوانند به صورت ملموس امنیت را حس کنند.
کد خبر: ۴۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ - 03May 2015

بودجه؛ نیاز اول ناجا برای تامین امنیت

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، حضرت علی (ع) در سخنی می فرمایند که دو مولفه امنیت و سلامت به عنوان نعمت های پنهان شناخته می شوند که اگر هر یک از آنها مورد تهدید قرار گیرد، انسان به اهمیت وجودیشان پی می برد.

همانطور که سلامت به عنوان یک مولفه درونی برای هر انسانی دارای اهمیت است، امنیت به عنوان یک مولفه بیرونی به صورت مضاعف از اولویت برخوردار است چرا که نبود امنیت حتی می تواند به دلیل ایجاد شرایط نامساعد محیطی، سلامت افراد را نیز با مخاطره رو به رو کند و عملا جامعه را از چند بعد با مشکل رو به رو سازد.

بر همین اساس به جرات می توان گفت که امنیت در راس امور و خواسته های مردم از حاکمیت به حساب می آید چرا که در صورت وجود امنیت، حقوق شهروندی معنا پیدا می کند، زمینه ها برای رشد اقتصادی فراهم می شود و تمامی مناطق کشور می توانند از پتانسیل های موجود به صورت موازی، مساوی و یکسان بهره مند شوند.

در همین راستا نیروی انتظامی به عنوان بازوی حاکمیت، وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد تا مردم حتی در دورترین نقاط کشور بتوانند به صورت ملموس امنیت را حس کنند.

مرزبانی به عنوان پیشانی دفاع از امنیت در مرزهای کشور، پلیس پیشگیری به عنوان اولین تکیه گاه مردم در شهرها برای ایجاد امنیت در کوچه ها و محله ها، پلیس آگاهی به عنوان پیشرو برخورد با مجرمان و تبهکارانی که آسایش مردم را سلب می کنند، پلیس فتا به عنوان چشم بینای پلیس در فضای مجازی، پلیس مبارزه با مواد مخدر که هم در مرزها و هم در دل شهرها وظیفه مقابله با سوداگران مرگ را دارد و ... از قطبهای قدرت در پلیس به حساب می آیند که در صورت تقویت این بخش ها می توان توقع داشت که امنیت به صورت همه جانبه بر سر مردم سایه افکنده و کمتر کسی دغدغه اراذل و اوباش، سارقان، کلاهبرداران و ... را داشته باشد.

اما این تقویت چگونه حاصل خواهد شد؟

یقینا اختصاص بودجه مناسب به پلیس و افزایش ضریب جذب نیروهای کارآمد علمی و عملیاتی و ... می تواند از موارد قابل ذکر در این بخش باشد که در صورت تحقق، پلیسی در سطح استاندارد های جهانی را برای کشور به وجود خواهد آورد هر چند که با تمام کاستی های مالی موجود، پلیس با بهره گیری از نیروهها و مدیریت جهادی هم اکنون در در راس پلیس های کشورهای منطقه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار