فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

مهم‌ترین پیامد آزادسازی خرمشهر تغییر معادله جنگ بود

سرهنگ «وحیدی» گفت: مهم‌ترین پیامد آزادسازی خرمشهر تغییر معادله جنگ بود؛ چراکه پس از این عملیات نگاه‌ها به ایران در سطح جهان فرق کرد و همگان متوجه شدند که با یک کشور قدرتمند طرف هستند.
کد خبر: ۴۵۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ - 22May 2021

مهم‌ترین پیامد آزادسازی خرمشهر تغییر معادله جنگ بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی، امروز (شنبه) در مراسم تجلیل از شاعران دفاع مقدس که در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس»، اظهار داشت: با وجود اینکه عملیات‌های مهمی همچون «فتح‌المبین» و «ثامن‌الائمه» پیش از عملیات «بیت‌المقدس» انجام شده بود؛ اما اجرای این عملیات یک نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود.

وی افزود: در این عملیات ۱۲ لشکر از نیرو‌های مسلح کشور شرکت داشتند که در نتیجه آن بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک ایران آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات ۴۰ فروند هواپیمای جنگی عراق ساقط، ۱۹ هزار اسیر گرفته شده و ۱۶ هزار نفر از ارتش عراق کشته و زخمی شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این عملیات ۵۰۰ دستگاه ماشین جنگی عراق منهدم و ۱۵۰ دستگاه ماشین و ابزارآلات جنگی به غنیمت گرفته شد که این آمار‌ها خود نشان دهنده عظمت و بزرگی عملیات بیت‌المقدس است.

سرهنگ وحیدی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیامد آزادسازی خرمشهر تغییر معادله جنگ بود؛ چراکه پس از این عملیات، نگاه‌ها به ایران در سطح جهان فرق کرد و همگان متوجه شدند که با یک کشور قدرتمند طرف هستند.

وی با اشاره به برقراری آتش‌بس در غزه، عنوان کرد: مردم فلسطین روزی حتی سنگ برای پرتاب به اشغالگران پیدا نمی‌کردند؛ اما امروز آ‌نها به قدرتی رسیده‌اند که به سوی سرزمین‌های اشغالی موشک پرتاب می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: آن‌چه که رژیم صهیونیستی را مجبور به اعلام یک‌طرفه آتش‌بس کرد، اقتدار و قدرت بازدارندگی محور مقاومت بود که مایه مباهات و افتخار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار