فتح خرمشهر، فتح خون/نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فتح خرمشهر یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی است

جعفری گفت: این‌که بگوییم انقلاب اسلامی خداباوری را از نو به جامعه بشری ارزانی کرده، قطعاً مبالغه نکردیم زیرا یکی از نقاط عطف این حرکت خداباورانه فتح خرمشهر و جنبش‌های اسلامی در بیت‌المقدس است.
کد خبر: ۴۵۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 23May 2021

فتح خرمشهر یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی استقاسم جعفری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اخبار داخلی دفاع‌پرس، اظهار داشت: فتح خرمشهر روحیه و تجدید قوای مجدد برای کشور محسوب می‌شود که تا به امروز آثار و برکات آن در ساختار‌های سیاسی، دفاعی، سیاست خارجی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی به وضوح می‌شود.

وی افزود: همانطورکه امام خمینی (ره) فرمودند، پیروزی انقلاب اسلامی همانند پیروزی خون بر شمشیر است، از فتح خرمشهر هم غلبه ایمان بر شمشیر یاد کردند؛ لذا واقعاً ایمان بود که منجر به فتح دوباره خرمشهر و شکست دشمن تا بُن دندان مسلح شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ تحمیلی و به خاطر از دست دادن خرمشهر، روحیه بسیاری از مردم و رزمندگان آسیب دیده بود، اما با آزادسازی خرمشهر علاوه بر این‌که روحیه رزمندگان و مردم دوباره تقویت شد و امید و شادابی به جبهه اسلام بازگشت، بسیاری از عناصر تجزیه‌طلب از این اقدام رزمندگان ترسیدند و سپس عقب‌نشینی و شکست عناصر منافق و تجزیه‌طلب را رقم زد.

جعفری ادامه داد: امام خمینی (ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر از این مضمون هم استفاده کردند. ایشان فتح خرمشهر را فتح‌الفتوح نامیدند و من فکر می‌کنم آنچه که باعث شد تا ملت ایران بعد از فتح خرمشهر به آن افتخار کنند، فتح دل‌ها بود و مردم ایران به این باور رسیدند که در این راستا می‌توانند در سایه همدلی و در سایه تبعیت از امام جامعه به سمت پیروزی پیش بروند.

وی معتقد است که فتح خرمشهر به سمبل حرکت‌های بزرگ و افتخارات بی‌شمار دیگری تبدیل شد که توسط مردم ایران و جمهوری اسلامی رقم خورد و شهدای عزیز به اسوه‌های بی‌نظیر برای ملت ایران تبدیل شدند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این‌که بگوییم که انقلاب اسلامی خداباوری را از نو به جامعه بشری ارزانی کرده و نیز گرایش دینی را دوباره احیا کرده قطعاً هیچ مبالغه‌ای نکردیم زیرا یکی از نقاط عطف این حرکت خداباورانه هم فتح خرمشهر و جنبش‌های اسلامی در بیت‌المقدس است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار