به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس خبرگزاری دفاع مقدس؛

خبرگزاری دفاع مقدس؛ بازوی توانمند محور مقاومت در جنگ رسانه‌ای

وجود و تقویت رسانه‌هایی مثل خبرگزاری دفاع مقدس در برابر جنگ رسانه‌ای استکبار نیاز است تا در این عرصه، نه صرفا شبهات وارد شده از سوی دشمن را رفع بلکه نقاط سیاه عملکرد آنان در عرصه بین‌المللی را به صورت منظم مورد حملات رسانه‌ای خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۵۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 23May 2021

لزوم تقویت رسانه‌های محور مقاومت در جنگ رسانه‌ایگروه بین‌الملل دفاع‎پرس ـ محمدجواد مهدی‌زاده؛ نگارش این یادداشت با هشتمین سالگرد تأسیس مجموعه رسانه‌ای وزین «خبرگزاری دفاع مقدس» همزمان شده است. نگارنده این سطور، که در آن زمان خبرنگار و پژوهشگری تازه کار در عرصه مطالعات بین‌الملل و تاریخ نظامی بود، همچنان به خوبی آن روز را به خاطر می‌آورد.

خبرگزاری دفاع مقدس از همان زمان تأسیس تا امروز، توانسته است نقش مهمی در انتشار اخبار مربوط به ایثار و پایداری، مخصوصا اخبار جبهه جهانی مقاومت، ایفا کند. کسب رتبه برتر خبرگزاری‌های کشور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های سال 1396 و پوشش گسترده اخبار مربوط به مقاومت اسلامی و مبارزه جهانی با استکبار و صهیونیسم، تنها گواهان اندکی از این عملکرد تأثیرگذار است.

آنچه که اکنون پیش روی این مجموعه رسانه‌ای است، یک نبرد تمام عیار در سطح بین‌المللی است. همان قدر که اهمیت مرزها در جغرافیای بین‌الملل افزایش پیدا کرده و هر کشوری با هر سطح از توان نظامی، سعی در حفظ حاکمیت ملی خود دارد، میدان رسانه گستره‌ای به وسعت تمام جهان پیدا کرده است و در این عرصه، تنها کسانی قادر به تأثیرگذاری هستند که پیامی جهانی ارائه کنند.

رسانه کاری می‌کند که داستان‌های قابل تردیدی مانند هولوکاست به یک اصل غیرقابل انکار در ذهن مخاطب عام بین‌المللی تبدیل شود، اما همان رسانه هم می‌تواند از قدرت خود برای نادیده گرفتن اعتراض نمایندگان ایران اسلامی به دولت فدرال آلمان در مورد تلاش وقیحانه برلین برای دفن کردن حقیقت جنایات شیمیایی آلمان طی جنگ تحمیلی سوء استفاده کند.

با وجود بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و انتقال روحیه رزمی جوانان دفاع مقدس به جوانان مقاومت و مدافعان آل الله (ع)، هنوز کار‌های زیادی در عرصه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جهانیان (مخصوصا مردم تشنه حقیقت در مغرب زمین) روی زمین مانده است. قطعا این کوتاهی غیر قابل اغماض، همتی جمعی از سوی نهادها، مجموعه‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار می‌طلبد.

تقویت روزافزون و ارتقای کمی و کیفی مجموعه‌ای با سابقه، اهمیت و تأثیر خبرگزاری دفاع مقدس به عنوان ابزار رسانه‌ای راهبردی نیرو‌های مسلح در برابر هجمه رسانه‌ای دشمنان اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و ملت مقاوم ایران، باید مانند یک اصل در سیاست‌های جنگ نرم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود. تلاش فعالان رسانه‌ای این مجموعه به عنوان جمعی از نیرو‌ها و افسران برگزیده در عرصه جنگ نرم باید از هر دو جهت کمی و کیفی مورد پشتیبانی ویژه مسوولان امر قرار گیرد.

در جهانی که روایت‌ها و رسانه‌ها به قدری قدرت دارند که می‌توانند جای ظالم و مظلوم و خوب و بد را در ذهن مخاطبین عام در دنیا جابجا کنند، وجود رسانه‌های مقاومی مانند این خبرگزاری در برابر جنگ رسانه‌ای سیستم بین المللی استکبار نیاز است تا در این عرصه، نه صرفا شبهات وارد شده از سوی دشمن را رفع بلکه نقاط سیاه عملکرد آنان در عرصه بین‌المللی را به صورت منظم مورد حملات رسانه‌ای خود قرار دهند.

انتهای پیام/۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار