رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مطرح کرد؛

شهرستان ادب با ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت

حدادعادل با بیان اینکه همه ما شهروند شهرستان ادب هستیم و فرماندار این شهرستان رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: موسسه شهرستان ادب با ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد شد.
کد خبر: ۴۵۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در جشن 10 سالگی موسسه شهرستان ادب، با بیان اینکه همه ما شهروند شهرستان ادب هستیم و فرماندار این شهرستان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: موسسه شهرستان ادب با ابتکار امام خامنه‌ای ایجاد شد.

وی افزود: بنده سال ۱۳۴۲ وارد دانشگاه تهران شدم و صبح و عصر از روبروی کتابفروشی‌ها می‌گذشتم و از یکسو شاهد فضای روشنفکری بودم و از سوی دیگر، کتاب‌های متدینین را می‌دیدیم و همواره در این حسرت بودم که فعالیت‌های کار انتشاراتی‌های اهل قبله فاخر شود‌ و این حسرت تا مدت‌ها بر دل ما بود. یکی از ضعف‌ها همواره این بود که ناشران با ویراستار و ویراستاری سرکاری نداشتند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: در این ۴۲ سال مجموعه‌های مختلفی در زمینه انتشارات کار کردند اما هنوز هم جای کار بسیار است. صنعت نشر را نباید دست کم گرفت؛ این صنعت اگر دست کم گرفته شود فکر و اندیشه به دست مخاطب نمی‌رسد و اگر صنعت نشر صدمه ببیند، فکر، علم، اندیشه و ادب آسیب خواهد دید.

حدادعادل از حذف شدن کتاب از سبد قشر متوسط جامعه ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: مجموعه شهرستان ادب، مجموعه‌ای کاملا حرفه‌ای، خوش‌سلیقه و فاخر است. یک شاعر ۲۵ ساله همه آرزو و وجودش چاپ یک کتاب است، شهرستان ادب که چنین کتاب‌هایی را چاپ می‌کند یک عمر می‌تواند یک شاعر جوان را دلگرم کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار