نائب رئیس دفتر سیاسی حماس:

تنها بخش کمی از توانمندی‌های نظامی و تاکتیکی خود را به نمایش گذاشتیم

ابومرزوق گفت: مقاومت فلسطین در نبرد اخیر تنها بخش کمی از توانایی‌های نظامی و تاکتیکی خود را به نمایش گذاشت و مقاومت فلسطین امکاناتی بالاتر از، این‌ها را در اختیار دارد.
کد خبر: ۴۵۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ - 24May 2021

تنها بخش کمی از توانمندی‌های نظامی و تاکتیکی خود را رو کردیم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی اظهار داشت: با اینکه مقاومت در نبرد اخیر تنها بخش کمی از توانایی‌های خود را نشان داد، اما در این نبرد پیروز شد.

وی تصریح کرد، از جمله اهداف شلیک موشک‌های مقاومت این بود که با ایجاد رعب و وحشت در فلسطین اشغالی شهرک‌نشینان را مجبور به مهاجرت و رفتن به همان جایی کند که از آنجا آمده‌اند. موشک‌های مقاومت فلسطین امروز دقیق‌تر شده و رزمندگان فلسطینی بندرها، قلب شهر‌های مرکزی فلسطین اشغالی، سکو‌های گاز، خطوط سوخت و ... را هدف گرفتند.

ابومرزوق در ادامه گفت: اطلاعاتی که به نقل از منابع ویژه به ما رسیده نشان می‌دهد که ارتش (رژیم صهیونیستی) در روز هفتم جنگ به سران سیاسی ابلاغ کرده که خواهان پایان جنگ است، اما سران سیاسی اسرائیلی باعث طولانی شدن جنگ برای چند روز دیگر شده‌اند، زیرا شکست خورده به نظر می‌رسیده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حماس تمام ورق‌های نظامی و تاکتیکی را در نبرد اخیر رو کرده است یا خیر؟ گفت، قطعاً چیز‌های بیشتری وجود دارد، مقاومت با بصیرت می‌جنگد و ورق‌های خود را در زمان مناسب رو می‌کند. همه کسانی که این نبرد را دنبال کردند می‌دانند که بخش اعظمی از مقاومت به‌صورت مستقیم وارد این نبرد نشد و مأموریت دفاع از قدس را بخش محدودی از یگان‌های رزمی بر عهده گرفتند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی و موشکی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار