فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده دفاع مقدس:

عملیات «بیت‌المقدس» فتح‌الفتوح دفاع مقدس بود

فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) گفت: دستاورد عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس به‌عنوان یک فتح‌الفتوح عظیم و تاریخ‌ساز، معادل تمامی دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود و توازن قوا را به گونه‌ای به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد که دشمنان ملت ما هنوز هم تلخی شکست مذلت‌بار خود در خرمشهر را فراموش نکرده‌اند.
کد خبر: ۴۵۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ - 24May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به مناسبت سالروز فتح خرمشهر مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا احمدی» جانشین لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس، اعضای شورای تأمین، مسئولان دستگاه‌های اداری و خانواده شهدا در گلزار شهدای بردسکن برگزار شد.

سردار احمدی در این مراسم با گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: دستاورد عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس به‌عنوان یک فتح‌الفتوح عظیم و تاریخ‌ساز، معادل تمامی دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود و توازن قوا را به گونه‌ای به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد که دشمنان ملت ما هنوز هم تلخی شکست مذلت‌بار خود در خرمشهر را فراموش نکرده‌اند.

وی به ایستادگی و فداکاری شهدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به ازای هر صندلی مدیریتی در کشور ۷۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است ولذا مسئولین باید با تأسی به سیره شهدا در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند.

فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: بهترین شکرگزاری برای مسئولین در بخش‌های مختلف کشور خدمت صادقانه به مردم است. این انقلاب به دست مردم به ثمر نشسته و تنها وارثان آن نیز همین مردم هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: شهدا متعلق به یک طایفه، عشیره و قوم نیستند زیرا آنان جان خود را که بالاترین دارایی‌شان بود برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی ایران اسلامی فدا کردند.

این فرمانده دفاع مقدس ابراز داشت: شهدا یکی از مولفه‌‌های قدرت ایران اسلامی هستند و سلحشوری شهیدان، جانبازان و آزادگان عامل بازدارندگی ملت ایران در برابر تهدیدات داخلی و خارجی است.

وی تأکید کرد: اخلاص در عمل، مهمترین خصوصیت شهیدان بود. همه شهدا برای خدا کار می‌کردند و این وفاق به برکت دفاع مقدس و روحیه جهادی و انقلابی ایثارگران شکل گرفت و باعث ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس شد.

احمدی عنوان کرد: در هیچ جای تاریخ جز واقعه کربلا و دفاع مقدس سراغ ندارم که انسان‌ها برای جهاد در راه خدا از هم پیشی بگیرند و برای خط‌شکنی با هم مجادله کنند.

جانشین لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش به ارائه نظریه سازش از سوی برخی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: برخی هنوز مذاکره و توافق با غرب و آمریکا را لازمه حل مشکلات کشور می‌دانند در حالی که راه حل مشکلات کشور در داخل و به دست جوانان انقلابی و بسیجی است.

وی تبعیت از ولایت را ضروری دانست و گفت: هر زمان از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم، ضرر کرده‌ایم؛ بر همین اساس باید گوش به فرمان ولایت باشیم.

این فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: افق روشن ایران اسلامی پرفروغ خواهد ماند و خرمشهرهایی که در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیش‌روی ماست و با ایستادگی و مقاومت آنها را فتح خواهیم کرد.

احمدی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی برای اینکه چند صباحی بر کرسی مسئولیت بنشینند به دروغ شعارهای تبلیغاتی سر می‌دهند که برخی از آنها با مبانی و اصول انقلاب اسلامی در تضاد است. ما برای شکستن کمر آمریکا بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم اسلام کرده‌ایم و برای حفظ عزت ایران اسلامی از خون آنها نخواهیم گذشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب رهبر معظم انقلاب بود و تقدیر الهی بر این شد که به واسطه ولایتمداری این سرباز ولایت، محبوب و عزیز دل‌ها شود و این نشان از قدرت خداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار