فتح خرمشهر، فتح خون/ رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:

پیروزی فلسطین در جنگ ۱۲ روزه ثمره مکتب مقاومت است

سرلشکر صفوی گفت: پیروزی جنگ ۱۲ روزه فلسطین بر رژیم صهیونیستی ثمره مکتب مقاومت و مکتب شهید سلیمانی است و مکتب مقاومت محصول و ثمره دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۵۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ - 24May 2021

پیروزی فلسطین در جنگ ۱۲ روزه ثمره مکتب مقاومت استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (دوشنبه) در نشست علمی واکاوی عملیات بیت‌المقدس و تاثیر متقابل میدان و دیپلماسی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با طرح این سوال که هم‌اکنون پس از ۳۹ سال از پیروی در عملیات بیت‌المقدس امروز راهبرد‌های ما در سطح منطقه‌ای چگونه است و دشمنان ما در در گذشته چه شرایطی داشتند و ما در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم، اظهار داشت: پیروزی جنگ ۱۲ روزه فلسطین بر رژیم صهیونیستی ثمره مکتب مقاومت و مکتب شهید سلیمانی است و مکتب مقاومت محصول و ثمره دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در فتح خرمشهر مجموع قدرت، انسجام و وحدت ملی در سطح کشور و قوای سه گانه و وحدت ارتش، سپاه، بسیج و حمایت‌های مردمی باعث پیروزی ما در عملیات بیت المقدس بود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه کارتر رئیس جمهور آمریکا به دلیل شکست‌هایی که در مقابل ایران داشت به شدت عصبانی بود، گفت: کارتر در جنگ ایران و عراق به دنبال شکست ایران و پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه اروپایی‌ها، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها در جنگ به عراق کمک‌ می‌کردند، گفت: فرانسه بیشترین سرمایه‌گذاری را در عراق و در راستای حمایت از صدام داشت؛ همچنین از کشور‌های حوزه خلیج فارس عربستان و کویت نیز بیشترین کمک را به عراق کردند.

وی گفت: با فتح خرمشهر استراتژی عراق به هم خورد و اصلا باور نمی‌کردند که خرمشهر را از دست بدهند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون قدرت ما در سطوح بین‌المللی افرایش داشته و قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها و کشور‌های حامی صدام با شکست‌های بزرگی روبه رو شدند، گفت: امروز قدرت دشمنان ما رو به افول رفته و قدرت ایران افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم شرایط وحدت و انسجام را در سطح بالای کشور و انسجام و رضایت مردم از وضعیت اقتصادی کشور را از شرایط نامطلوب به مطلوب تبدیل کنیم از نظر قدرت و ثبات سیاسی در منطقه به عنوان قدرت اول غرب آسیا خواهیم بود و دشمنان مجور هستند به شرایط ما تن بدهند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار