فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند

فرماندهان نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش و فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با صدور پیام‍های جداگانه، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.
کد خبر: ۴۵۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ - 24May 2021

فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، فرماندهان نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش و فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با صدور پیام‍های جداگانه، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

متن پیام‌ها بدین شرح است:

در پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده:

«بسم الله الرحمن الرحیم

فتح خرمشهر شبیه یک معجزه بود. (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

معجزه‌های خداوند متعال همواره در راستای اراده مومنان و حق باوران تحقق می‌یابد و فتح خرمشهر، معجزه‌ای بود که باریتعالی به مجاهدان و رزمندگان جبهه اسلام عنایت فرمود.

سوم خرداد ماه یادآور حماسه، خون و تکرار موهبت وحدت، یکپارچگی و ایمان است.

فتح خرمشهر پایان رویای خام صدامیان و آغاز شادمانی پیروزمندانه ملت قهرمان ایران است.

بنده فرارسیدن این یوم الله عظیم و مظهر تجلی غلبه پاکی بر ناپاکی و تحقق وعده الهی را محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، عموم مردم ایران اسلامی، رزمندگان راستین جبه حق علیه باطل در تمامی نیرو‌های مسلح و همرزمانم در نیروی زمینی قهرمان ارتش تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال تمنا دارم هیچگاه دست یاری خویش را از ملت حق باور ایران اسلامی دریغ نفرماید.»

متن پیام امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در ایام الله سوم خرداد، بر همه ما واجب است تا یاد کنیم از رشادت‌ها و جانفشانی‌های دلیرمردانی که در تاریخ پر فراز و نشیب این انقلاب با تکیه بر قدرت فائقه الهی حماسه‌ای عظیم آفریدند و پیروزی بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر قهرمان را رقم زده و در آن دوران حساس، معادلات قدرت‌های استکباری جهان را بهم ریختند.

آن روز‌های سراسر شکوه بعنوان نماد مقاومت و ایثار، یادآور دلاورمردیها، استقامت و پایداری ملت ایران است که با لبیک به ندای مقتدای خویش، همچون اصحاب قافله سالار شهدای کربلا، سینه در برابر نیزه‌ها و شمشیر‌ها و دشمن سپر نموده و از کثرت عِدّه و عُدّه دشمن نهراسیده و به خیل عاشوراییان پیوستند.

انسان‌های مومن و سلحشوری که با الهام از نهضت حسینی صحنه‌ای ناب خلق کرده و همچون طوفانی با پیروزی بر جنود کفر چشم مستکبران را خیره ساخته، بگونه‌ای که با گذشت سالیان زیاد یاد و نام آن رشادتها، دلهره و هراس بر اندام آنان می‌اندازد.

امروز نیز دلاور مردان نیرو‌های مسلح و آحاد ملت غیور و همیشه در صحنه و شهید پرور ایران اسلامی با تمسک به سیره نبوی و نصب العین قراردادن فرامین، ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معزز کل قوا (دامت برکاته) همچون کوهی، استوار در برابر زیاده خواهی و یاوه سرایی دشمنان ایستاده و آماده جانفشانی هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین ایثارگری‌های جانبازان و مقاومت و همدلی ملت عزیز، روز آزادسازی خرمشهر را خدمت خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک عرض نموده، عزت و اقتدار و توفیقات روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.»

در پیام امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

آزادی خرمشهر در عملیات بیت المقدس، درس مقاومت برای همه‌ی برهه‌های تاریخی این نظام مقدس است. واقعه‌ای که حتی در برآورد‌های اطلاعاتی کشور‌های حمایت کننده از رژیم بعثی عراق غیر ممکن می‌نمود آنچنان که صدام معدوم با اطمینان خاطر گفته بود اگر ایران خرمشهر را فتح کند کلید بصره را به ایشان خواهم سپرد.

حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر که با پشتبانی موثر هوایی کارکنان شریف نیروی هوایی و شاهکار زنده یاد خلبان محمود اسکندری در انهدام پل مواصلاتی نیرو‌های متجاوز با عقبه‌ی پشتیبانی ایشان رقم خورد، پیروزی منطق مقاومت و تکیه بر توان و دانش و تخصص نیرو‌های خودی را اثبات کرد. اعتقادی که امروز بیش از پیش برای فتح خرمشهر‌های در محاصره‌ی مان از جمله تولید، اقتصاد، دانش و قرار گرفتن در مسیر شکل دهی تمدن اسلامی به آن نیازمندیم.

در سالروز پیروزی تاریخی ملت بزرگ ایران، با ادای احترام به ارواح طیبه شهدا، و تعظیم در مقابل مجاهدت مومنانه ایثار گران، سالروز فتح خرمشهر را به فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و ملت قهرمان تبریک عرض نموده و اطمینان می‌دهم فرزندان غیور ایران اسلامی با عزمی راسخ و صلابت و قاطعیت برای حفاظت از سرزمین مادری مان تا پای جان آماده ایم.»

متن پیام امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه خرمشهر حماسه‎ای شگفت، ژرف و تکان‎دهنده بود؛ حماسه‎ای که همچون نگینی تابناک بر تارک مقاومت مردم این مرز و بوم درخشید و قلب‎ها را از شور ایمان سرشار ساخت. رزم‎آوران عرصه شور و شهامت، پاره تن را بر خاک فرش کردند و تا اوج قله‎های شرف پر کشیدند تا از وجب به وجب خاک مقدس ایران اسلامی دفاع نمایند.

سوم خرداد ماه سالروز فتح خاک گوهرریز خرمشهر، برگ زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در حماسه فتح خرمشهر شاهد ایثار، از جان گذشتگی، فداکاری و شجاعت تکاوران و تفنگداران خود بوده و در این راه شهدای عزیزی تقدیم میهن کرده است.

فتح خرمشهر حامل پیام مهمی به جهانیان بود که ملت شریف و نیرو‌های مسلح سلحشور جمهوری اسلامی ایران آنگاه که پای دفاع از اسلام، ایران و ناموس در میان باشد، استوارتر از همیشه و تا آخرین قطره خون در صحنه خواهند بود.

ضمن تبریک این روز بزرگ و ارزشمند و گرامی‎داشت یاد شهدای عزیز، از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نمایم، مدال افتخار همه ما را سربازی در رکاب حضرت ولی‏عصر (عج) و فـرمــاندهی مــعظم کـل قوا (مدظله العالی) قـراردهد.»

متن پیام امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه عظیم و ماندگار آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، نقطه سرنوشت سازی در روند هشت سال دفاع مقدس بود که موجب شد انقلاب نوپای ایران اسلامی قدرت انقلابی خود را این بار در عرصه نظامی به رخ جهانیان بکشد وهیبت پوشالی صدام و رژیم بعثی که از حمایت ابرقدرت‌های غربی و شرقی در راس آن آمریکای جنایتکار برخوردار بود را درهم بشکند.

دلیر مردان پرتلاش پدافند هوایی با توکل به خداوند متعال، اعتماد و اطمینانی که به نصرت‌های الهی مجاهدت داشتند و آن را از لِسان و چهره پر از امید و آرامش حضرت امام خمینی (ره) به ودیعه گرفته بودند، با همدلی و هم‌افزایی و دست در دست سایر نیرو‌های مسلح با انهدام تعداد ۵۲ هواپیما و ۳ فروند بالگرد متجاوز دشمن برگی دیگر به اوراق زرین و پر افتخار کشور افزودند.

قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم النبیاء (ص) با درود و ادای احترام به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا، ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حماسه ماندگار سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را به فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و همه ملت عزیز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌دارد فرزندان ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی در عرصه پدافند هوایی از ارتش و سپاه هم افزا با سایر نیرو‌های مسلح و با عزمی راسخ و آمادگی کامل در انجام تکالیف و ماموریت خطیر خود مصمم بوده و هرگونه طمع ورزی دشمنان را با صلابت و قاطعیت پاسخ داده و حماسه‌ای ماندگار را برای کشور رقم خواهند زد.»

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها