سفیر دولت قانونی فلسطین در تهران:

ایران امانت‌دار مسأله فلسطین است/ مبارزات اخیر تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت

زواوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امانت‌دار مسأله فلسطین است از حمایت‌های ملت ایران و رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۴۵۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ - 24May 2021

ایران امانت‌دار مسأله فلسطین است/ مبارزات اخیر تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صلاح زواوی سفیر دولت قانونی فلسطین در تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشور‌های اسلامی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان پارلمان‌های هشت کشور اسلامی در تهران برگزار شد، با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسأله فلسطین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امانت‌دار مسأله فلسطین است.

وی افزود: کشور ما کشور شهادت است و هیچکسی نیست که در خانواده‌اش شهید یا اسیر یا رزمنده مجاهدی نداشته باشد.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به سابقه جنایات رژیم صهیونیستی پس از تشکیل این رژیم گفت: در حالی که مهاجرین یهود به سمت سرزمین فلسطین گسیل شده‌اند ما آواره شدیم و همه در برابر گلوله‌های دشمن قرار گرفتیم؛ در این میان انگلیس تسهیل‌کننده و حمایت‌کننده از تشکیل رژیم صهیونیستی شد و فلسطینیان مورد نسل‌کشی قرار گرفتند، اما یک لحظه از مبارزه ننشسته‌اند و این مبارزه با قدرت و توان ادامه خواهد داشت.

زواوی ادامه داد: این توطئه‌ها باعث شده است تا برخی کشته و برخی آواره شوند و در اردوگاه‌ها زندگی کنند.

وی در ادامه خطاب به حاضران گفت:‌از روند تصمیمات بین‌المللی مطلع هستید که ۴۴ کشور جهان دولت فلسطین را شناسایی رسمی کرده‌اند، اما این موضوع تغییر در ظلم‌های اعمال شده علیه ملت ما ایجاد نکرده است.

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه حملات اخیر صهیونیست‌ها و انهدام ساختمان‌های بزرگ نمونه‌ای از جنایات این رژیم است، تصریح کرد:، اما برادران ما از تماس و جهاد اسلامی موفق شدند تلاویز، عسقلان و سدیروت را بمباران کنند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنند حتی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری نیز مردم به میدان آمدند و استقامت کردند و این ادامه خواهد داشت تا تمام مهاجران به سرزمین خودشان برگردند.

وی با اشاره به تلاش دشمن صهیونیستی برای گسترش مناطق تحت اشغال تا مکه مکرمه اظهار داشت: هم اکنون شاهد آن هستیم که ۷۸ درصد سرزمین مقدس ما در اشغال هست و آن‌ها درصدد اشغال ۲۲ درصد باقیمانده هستند، ما از پیمان اسلو که توسط اسحاق راوی منعقد شد غافل نشده‌ایم.

سفیر فلسطین در تهران در پایان تأکید کرد: بحمدلله ما دارای محوری واحد در میدان جنگ هستیم و امیدواریم این وحدت زمینه‌ساز موفقیت و پیروزی ملت بزرگ فلسطین باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها