وصیت‌نامه شهید «علی گروسی»؛

دشمنان بدانند که به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌رویم

شهید «گروسی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است که: «دشمنان اسلام و قرآن باید بدانند که دیگر به‌هیچ‌عنوان زیر بار ذلت نمی‌رویم و با ستمکاران تا آخرین قطره خون می‌جنگیم.»
کد خبر: ۴۵۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ - 24May 2021

دشمنان بدانند که به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌رویمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حاج «علی گروسی» در سال ۱۳۴۱ در مردآباد کرج به دنیا آمد. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین و سپس عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر همراه با سایر رزمندگان حماسه آفریدند.

حاج علی نخستین کسی بود که پس از آزادسازی خرمشهر بر فراز مسجد جامع این شهر اذان پیروزی را سر داد. وی سرانجام در تاریخ ۷ فروردین ۱۳۶۵ در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید‌

«ای امام زمان (عج)، تو شاهد باش و ببین و‌ای تاریخ، این ایثارگری‌های خالصانه را در تاریخ ثبت کن و بدان و بازگو کن که این‌ها امروز برای خاک و قدرت و ریاست نمی‌جنگند، بلکه امروز به اسلام عزیز توسط دشمنان تجاوز شده و این‌ها از اسلام دفاع می‌کنند و هدف و مقصودشان تنها رضای خدا می‌باشد.

تنها گناه ما این است که حرف حق می‌گوییم و از اسلام حمایت و دفاع می‌کنیم. این مطلب را دشمنان اسلام و قرآن باید بدانند که دیگر به‌هیچ‌عنوان زیر بار ذلت نمی‌رویم و با ستمکاران تا آخرین قطره خون می‌جنگیم و سازش با دشمنان اسلام به فرموده رهبر عزیزمان امام امت، معنی ندارد و باید راه شهدا را ادامه داد و جز برای رسیدن به پیروزی نهایی راه دیگری نداریم، چون این درسی است که امام حسین (ع) سرور آزادگان به ما آموخت.

چون او زیر بار ذلت نرفت و ما نیز، چون پیرو او هستیم ذلت را نمی‌پذیریم و ما امروز همان شعاری را که امام حسین (ع) فرمود می‌دهیم: «فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرما؛ به‌درستی که من مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمکاران را جز ذلت نمی‌بینم».

ملت عزیز و شهیدپرور ایران تا آخرین نفس از رهبر عزیز پشتیبانی کنید و سعی کنید عظمت او را دریابید و در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشید و گوش‌به‌فرمان رهبر عزیز که هرچه فرمودند با جان و دل پذیرفته و به آن جامه عمل بپوشانید. پشتیبانی کامل از ولایت‌فقیه و روحانیت در خط امام نموده و وحدت خود را حفظ کنید.

خدا می‌داند که این لحظه‌ها که چندین ساعت به عملیات باقی نمانده بهترین لحظات زندگی من در عمرم می‌باشد. خدا می‌داند که چقدر خوشحالم. به‌راستی چه صحنه‌های شیرینی است. انگیزه من از آمدن به جبهه سه چیز است: ۱. عشق به الله ۲. عشق به اسلام و امام عزیز ۳. عشق به شهادت فی سبیل الله.‌ای مادران عزیز و‌ای زینبیان زمان سلام علیکم. سفارشی به شما دارم، مبادا از رفتن فرزندانتان و همسرانتان به جبهه و یاری اسلام و امام جلوگیری کنید که فردای قیامت در محضر خدا و رسول‌الله چگونه جواب زینب را خواهید داد.

و اما همسر گرامی سلام‌علیکم. امیدوارم که از باخبر شدن شهادت من ناراحت نباشید. می‌دانم که چقدر سخت است، اما تمام مشکلات و سختی‌ها را برای رضای خدا تحمل کن، خواست خدا هرچه که باشد همان است. همچنین سلام مرا به زینب کوچولو برسان و از او مواظبت کن و او را با تربیتی درست و صحیح و سالم بزرگ نما. و، اما فرزند دیگری که خداوند عطا نموده چنانچه پسر بود نام او را سجاد و چنانچه دختر بود نام او را مرضیه بگذارید.

وصیت‌نامه حقیر و ناتوان علی گروسی، جبهه جنوب، تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۱۷»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار