معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد؛

کلنگ‌زنی یادمان «قاسم سلیمانی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

سرهنگ جوشقانی از یک هزار و ۵۰۰ برنامه مناسبتی برای سوم و چهارم خرداد خبر داد و گفت: یکی از زیباترین مراسم‌ها، کلنگ زنی یادمان «قاسم سلیمانی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که سومین سازه بزرگ تهران به شمار می‌آید.
کد خبر: ۴۵۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 24May 2021

کلنگ زنی یادمان «قاسم سلیمانی» در اراضی عباس اباد تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ مجید جوشقانی معاون روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «رواق تماشا» ویژه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: با استفاده از تجربیات سال گذشته با کرونا، برنامه‌های امسال را معطوف به فضای مجازی کردیم و در قالب‌های رونمایی از کتاب‌های صوتی و نشر آن‌ها در فضای مجازی، برگزاری همایش‌ها و شب‌های خاطره، موسیقی‌های دفاع مقدس، تولید نماهنگ، مراسم تکریم خانواده شهدا، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی در فضای مجازی نمایش دادیم.

وی ضمن اشاره به یک هزار و ۵۰۰ برنامه مناسبتی برای سوم و چهارم خرداد در سطح کشور، اذعان کرد: یکی از زیباترین مراسم‌ها، کلنگ زنی یادمان سرباز وطن «قاسم سلیمانی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و با همت شهرداری تهران و موزه دفاع مقدس رقم می‌خورد و سومین سازه بزرگ تهران است.

سرهنگ جوشقانی ادامه داد: همچنین در این روز مراسم تجلیل از یک هزار و ۷۶۸ شهید ارتش در این عملیات، دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح و پیشکوستان این حوزه و رونمایی از تجهیزات جدید سپاه از دیگر برنامه هاست.

همچنین امیر سرتیپ غلامحسین دربندی استاد معارف جنگ دانشگاه عالی دفاع ملی و از فرماندهان دفاع مقدس، ضمن اشاره به کلید خوردن جنگ تحمیلی در روز ۳۱ شهریور ساعت ۵۹ که صدام انتظار داشت تنها نیم ساعت طول بکشد گفت: این جنگ برخلاف تصور صدام هشت سال طول کشید و از دهم اردیبهشت سال ۶۱ مراحل پایانی عملیات با رمز «یا علی بن ابی طالب» آغاز شد و پس از ۱۹ ماه در ساعت ۱۱ روز سوم خرداد با پیروزی ایران به اتمام رسید.

وی ضمن اشاره به موانع زیادی که صدام درون خرمشهر ایجاد کرده بود بیان کرد: با رشادت‌های رزمندگان، صدام با خفت مجبور به ترک محمره (نامی که صدام برای خرمشهر نهاده بود) شد و پیروزی ایران به اثبات رسید.

امیر دربندی عملیات بیت المقدس را دفاعاز سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها دانست و اذعان کرد: طی نامه‌ای سِری، صدام در تاریخ سوم خرداد اطلاعیه‌ای مبنی بر «نیرو‌های پیروزمند قادسیه صدام در یک جایجایی تحسین برانگیز، عقب نشینی تاکتیکی خو د را از جبهه محمره با موفقیت کامل انجام دادند» گزارش داد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها