«دختر موشرابی» منتشر می‌شود

کتاب «دختر موشرابی» به عنوان نخستین رمان «محمد حسین‌زاده» از اهالی فرهنگ مشهد بزودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ - 26May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «دختر موشرابی» به عنوان نخستین رمان «محمد حسین‌زاده» از فعالان فرهنگی و سیاسی مشهد از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر می‌شود.

دختر موشرابی داستانی است عاشقانه در بستر اتفاقات تاریخی سیاسی ۲۰۰ سال اخیر ایران.

در معرفی این اثر آمده است: دختر موشرابی روایت دختران این سرزمین است در کوچه پس کوچه‌های تاریک و روشن تاریخ است مٌلک! دخترانی که گاه پرچمدار بودند و گاه قربانی ساده‌اندیشی‌ها و فریب خوردن‌ها!

روایت، روایت خیانت‌هاست و تجاوزها، قصه، قصه‌ی پاکی شیرین‌هاست و غیرت فرهادها، حکایت خروش لیلی‌هاست در کشاکش نبرد مجنون‌ها! حماسه رستم‌ها و سوگ تهمینه‌ها!

حرف، حرف رجزخوانی منصور حلاج است بر سر دار؛ رقص خون سیاوش است در ومیانه‌ی میدان مکر سودابه‌ها! اگر دشنه‌ی خیانت شغاد‌ها کم نخورده‌ایم؛ ولی برق غیرت آرش‌ها را هم کم ندیده ایم!

این رمان در ۲۲۸ صفحه و هشت فصل به نام‌های دختر قجری، دختر گرجی، دختر میرزا، دختر مشروطه، دختر نوغان، دختر شهرنو، دختر کرد، دختر موشرابی نگارش شده است.

«دختر موشرابی» به قلم محمدحسین‌زاده با صفحه‌آرایی حامدعطائی و ویراستاری فهمیه اسماعیلی توسط انتشارات کتابستان معرفت در هزار نسخه منتشر می‌شود.

محمد حسین‌زاده متولد ۱۳۶۴ کارشناسی ارشد مدیریت و نزدیک به ۱۵ سال در رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی دست به قلم بوده و صد‌ها یادداشت و مقاله سیاسی فرهنگی نوشته است و امروز به عنوان یکی از فعالان فرهنگی هنری خراسان رضوی شناخته می‌شود و مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) را برعهده دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار