حضور حداکثری، اقتدار ملی/

لزوم شناسایی مشکلات کشور و ارائه راه حل برای رفع آن توسط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

کسانی که می‌خواهند وارد کارزار انتخابات شوند، باید مشکلات کشور را بشناسند و بدانند مشکل از کجاست و مسائل مهم کشور چیست. بعد از آن باید برای حل مسائل کشور، برنامه و راه حل داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ - 28May 2021

توصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شناسایی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری/ لزوم شناسایی مشکلات کشور و ارائه راه حل برای رفع آن توسط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشریه خط حزب‌الله به صاحب امتیازی پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌ای حول محور جامعه مؤمن و انقلابی هر هفته منتشر می‌شود.

از آنجا که در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم، این نشریه در یکی از ستون‌های خود به شرح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تحت عنوان «انتخاب درست؛ کار درست» پرداخته است.

ستون دیگری هم در این نشریه با عنوان «دولت جوان حزب‌اللهی» هست که درمورد این عبارت و ویژگی‌های یک مسئول در دولت جوان حزب‌اللهی از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی به روشنگری پرداخته است.

مجموع این بیانات که به تناسب نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری درمورد ویژگی نامزد‌های انتخاباتی و هشدار درمورد خصائل اخلاقی برخی نامزدان انتخاب شده‌اند، به شرح زیر هستند:

انتقاد از برخورد دوگانه برخی سیاسیون با انتخابات

عده‌ای با خدشه وارد کردن در انتخابات و نوع فعالیت‌های دست‌اندرکاران انتخابات اعم از شورای نگهبان و سایر دستگاه‌ها می‌خواهند در روند نظم کشور اختلال ایجاد کنند.

برخی افراد هم هنگامی نتیجه انتخابات را قبول می‌کنند که آن چیزی بشود که دلشان می‌خواهد و تنها در آن صورت انتخابات را سالم می‌دانند و نتیجه را قبول می‌کنند، اما اگر نتیجه چیزی نشد که آن‌ها می‌خواهند، انتخابات را متهم می‌کنند که این کار بی‌انصافی است.

نامزد‌های انتخابات باید بدانند چه بار سنگینی را به دوش می‌کشند

از دیگر توصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی به کسانی که می‌خواهند وارد بازار انتخابات شوند، این است که بدانند چه بار سنگینی را می‌خواهند بر دوش بکشند.

کسانی که می‌خواهند وارد کارزار انتخابات بشوند، مشکلات کشور را باید بشناسند و بدانند مشکل کجاست و مسائل کشور چیست. بعد از آن باید برای حل مسائل کشور، برنامه و راه حل داشته باشند.

نامزد‌های انتخابات بایستی با برنامه وارد میدان شوند

بعضی از کسانی که نماینده می‌شوند، اظهاراتی می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که فریبنده هستند و هیچ پشتوانه فکری و برنامه‌ای ندارند.  این افراد بدون آنکه امکانات کشور را بدانند یا از آن خبر داشته باشند، حرفی می‌زنند.

این‌ها خوب نیست و نمایندگان بایستی برنامه ارائه کنند. برنامه نامزد‌های انتخابات باید به گونه‌ای باشد که وقتی کارشناسان به گفت‌وگوی داوطلب با مردم نگاه می‌کنند، این حرف را در دلشان تصدیق کنند.

مسئولین در اظهارنظرات خود باید تمام جوانب را در نظر بگیرند

از شاخص‌های دولت مطلوب، ملاحظه جوانب، آثار و تبعات یک اقدام و حتی یک اظهارنظر است. گاهی اوقات یک اظهارنظر از سوی مسئولی که تریبونی را در اختیار دارد، باعث تأثیرات سوئی در جامعه می‌شود که جبران آن هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

یک فرد مسئول بایستی سنجیده اظهارنظر کند. اینگونه نباشد که هرگاه مدیری درمورد مسئله‌ای نظری به ذهنش رسید، در همان وحله نخست آن ایده را بدون بررسی تمام جوانب بر زبان براند و آن را میان افکار عمومی پخش کند.

این کار تأثیراتی را بر جامعه می‌گذارد که گاهی اوقات آرام کردن جو موجود در جامعه که از تأثیرات این حرف‌ها بوجود آمده، کاری سخت و مشکل است. سنجیده گویی از خِردگرایی و حکمت گرایی و مدیریت در کار‌ها محسوب می‌شود.

مقاومت در برابر فشار‌های دشمنان

از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکی از شرط‌های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این است که این افراد کسانی باشند که در مقابل فشار‌های دشمنان مقاوم باشند، نترسند و زود از میدان خارج نشوند.

این افراد باید به خداوند، انقلاب اسلامی، قانون اساسی و مردم ایمان و اعتقاد داشته باشند و همچنین روحیه‌ای مقاوم داشته باشند. ملت ایران اهداف بزرگ و کار‌های بزرگی دارند و تسلیم کسی نیستند و کسی نمی‌تواند با زبان زور با آن‌ها سخن بگوید.

«جوان بودن» و «مجرب بودن» دو ویژگی مهم تشکیل دولت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی فرمودند که باید «دولت جوان حزب‌اللهی» سر کار بیاید و جایی دیگر فرمودند «صلاح نیست از مجربین استفاده نشود».

معنای این حرف آن نیست که دو مفهوم «جوان بودن» و «مجرب بودن» با هم ناسازگار هستند بلکه ایشان معتقدند که کشور بایستی از ابتکارات، نشاط، روحیه و انگیزه کار در جوانان بیشترین استفاده را بکند.

معنای این حرف، آن نیست که نسل قبل را به کلی کنار بگذاریم و از تجربیات آن‌ها صرف نظر کنیم بلکه بر حسب اقتضا باید یک جا مدیریت در دستان فردی جوان و جایی دیگر در دست مدیری مجرب و کارکشته باشد.

مسئولین باید مردمی، با ایمان و لبریز از امید باشند

انتخاب خوب یعنی دولتی تشکیل شود که دارای کفایت باشد و مدیری داشته باشد که باایمان، مردمی و لبریز از امید باشد. مسئولین دولتی نباید خودشان ناامید باشند.

اگر یک آدم ناامید و افسرده در رأس کاری باشد، پیداست که این کار پیش نخواهد رفت. مسئولین، خودشان باید لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشند.

کسی که معتقد است چه از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی، تولید و امثال این‌ها کاری در کشور نمی‌توان انجام داد، واقعًا لایق فرمانروایی و حکمرانی بر مردم نیست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار