قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران قم

دشمن به دنبال خارج کردن مردم از صحنه انتخابات است/ فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماند

حجتالاسلام «ناظمی» گفت: شهدای ما به حمزه سیدالشهدا (ع) و یاران امام حسین (ع) تاسی کردند و این فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماند تا دشمن نتواند مردم را از صحنه هایی چون انتخابات خارج کند.
کد خبر: ۴۵۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲ - 27May 2021

دشمن به دنبال خارج کردن مردم از صحنه انتخابات است/ فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «غلامرضا ناظمی» قائم مقام و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم شامگاه امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت «نیره السادات احتشام رضوی» همسر شهید نواب صفوی در وادی السلام قم اظهار داشت: مراسم امروز نه فقط مراسم یک مادری که چندین دهه از عمر خود را کنار همسر خود در مبارزه با طاغوت گذراند، بلکه این مراسم خود شهید است.

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی در راه اجرای دستورات اسلام سر از پا نمی‌شناخت، عنوان کرد: شهید نواب صفوی در این راه سر از پا نمی‌شناخت و خستگی برایش معنا نداشت؛ چه در داخل ایران در دوره ستمشاهی و چه در هر جای دنیا که بود، باید به وظیفه اش عمل می‌کرد.

ناظمی ادامه داد: این شهید والامقام، بدون اینکه از شخصی یا مقامی هراس داشته باشد، مبارزات خویش را تا آنجا ادامه داد که جان عزیزش را در راه مبارزه با طاغوت و اعتلای دین اسلام تقدیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت مفهوم ایثار و شهادت، تاکید کرد: این مفاهیم معنوی مطالبی نیستند که انسان بخواهد به راحتی از کنارش بگذرد، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت، در جای جای کشور و ملت ما و نزد تمامی ملل دنیا، به عنوان فرهنگی راهگشاست.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ادامه داد: ما در دوره‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس انسان‌های ارزشمندی همچون رزمندگان اسلام را دیده ایم که در میدان نبرد حماسه‌ها آفریدند، به دنیا پشت کردند و تا پای جان ایستادند تا منویات دین اسلام را پیاده نمایند.

وی تصریح کرد: شهدای عزیز ما به تبعیت از ولایت، جنگیدند و در این راه به شهدای صدر اسلام همچون حمزه (ع) که در دفاع از پیامبر (ص) شهید شد و در این راه از کسی واهمه نداشت، تاسی کردند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: شهیدان ما هم حضرت حمزه (ع) و هم یاران سیدالشهدا (ع) را الگوی خویش قرار دادند و ما امروز شاهد ایثارگری شهدای عزیزمان هستیم.

وی عنوان کرد: امروز اگر جوانان فلسطینی و نیرو‌های مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می‌ایستند و اسراییل در برابر آن‌ها به شکست خود اعتراف می‌کند، بخاطر این است که آن جوانان، از مکتب اسلام دفاع می‌کنند.

ناظمی گفت: سرافرازی جامعه ما امروز به برکت شهدا و ایثار رزمندگان اسلام و سردارانی همچون روحانی شهید نواب صفوی و شهید والامقام سلیمانی است و ما باید همواره با برگزاری مراسمات و یادمان‌ها و ... یاد و نام و سیره شهدا را زنده نگهداریم.

وی ادامه داد: پیام شهدا به ما این است که اولا فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه خود را در جامعه پیاده کند و ثانیا اوامر ولایت را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمود‌های خود فرمودند دشمن به دنبال خارج کردن مردم از صحنه‌ها بخصوص صحنه انتخابات است و همه ما علیرغم مشکلاتی که در جامعه می‌بینیم، باید مدافع اصل نظام و ولایت باشیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کید دشمن بی تاثیر شده و دشمن بر ما مسلط نشود و ان شاءالله راه شهدا که این مسیر نورانی را برای ما هموار کردند، به درستی ادامه دهیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها