پیام تبریک روحانی به رؤسای جمهوری آذربایجان و اتیوپی

رئیس جمهور با صدور پیام‌های جداگانه سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان و روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را تبریک گفت.
کد خبر: ۴۵۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ - 28May 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور با صدور پیام‌های جداگانه سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان و روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را تبریک گفت.

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: یقین دارم ایران و آذربایجان در آینده نیز با الهام از غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی مشترک در راستای خواست دو ملت در جهت تقویت مناسبات حرکت خواهند کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای الهام علی‌اف
رئیس جمهوری آذربایجان

تبریکات صمیمانه‌ام را به مناسبت فرارسیدن سالگرد استقلال کشورتان به جناب‌عالی، دولت و ملت دوست و برادر جمهوری آذربایجان ابراز می‌دارم.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی با تکیه بر پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی از بدو استقلال آن کشور، روابط برادرانه سطح عالی و توأم با حسن همجواری را به نمایش گذاشته‌اند. یقین دارم دو کشور در آینده نیز با الهام از غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی مشترک بر مبنای درک متقابل و در راستای خواست دو ملت در جهت تقویت همکاری‌ها و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تعمیق صلح و ثبات منطقه‌ای حرکت خواهند کرد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم شریف جمهوری آذربایجان را مسألت دارم.

همچنین رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی، اظهار امیدواری کرد روابط دوجانبه و توسعه مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم سهله ورک زوده
رئیس جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی

فرارسیدن روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را به سرکارعالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم در سال جاری که مصادف با پنجاهمین سالگرد اجرایی شدن عهدنامه مودت میان ایران و اتیوپی است، بیش از پیش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای دو کشور، شاهد گسترش روابط دوجانبه و توسعه مناسبات باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت سرکارعالی و سعادت و بهروزی مردم جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را مسألت دارم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها