فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران:

سردار حجازی فرمانده‌ای فکور و مدبر بود/ جریان فرماندهی در مجموعه سپاه همانند یک رود جاری است

سرلشکر سلامی گفت: سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر، اندیشه و اهل تدبیر و با برنامه بود که با یک نظم فکری بسیار قوی عمل می‌کرد و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند بود.
کد خبر: ۴۵۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ - 29May 2021

سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر و اهل تدبیر بود/ جریان فرماندهی در مجموعه سپاه همانند یک روح جاری استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه صبح امروز (شنبه) در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت شهید حجازی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید حجازی انسانی با ایمان، با تقوا، اهل جهاد و بسیار فهیم بود؛ وی همچنین فرمانده‌ای دارای اندیشه، با برنامه و تدبیر و نظم فکری بسیار قوی و فرمانده‌ای بسیار با اخلاق بود.

وی افزود: این خصوصیات باعث شده بود افرادی که با شهید حجازی کار می‌کردند، احترام زیادی برای وی قائل باشند. روابط ایشان با زیردستانش بر اساس روابط سلسله مراتبی نبود، لذا این خصوصیت احترام زیادی از سوی دیگران برای وی ایجاد کرده بود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: شهید حجازی به واسطه حضور در میدان‌های متعدد جنگ، تجربه‌های زیادی را آموخته بود و تجربه‌های سختی را در این میدان‌ها به دست آورده بود؛ البته همواره آرامش خاصی حتی در میدان‌های سخت داشت و این باعث می‌شد که تمرکز خود را در شرایط بحرانی هم از دست ندهد.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: درباره اینکه آیا جایگزینی برای وی در میان فرماندهان وجود دارد یا خیر هم باید گفت که جریان فرماندهی در سپاه مانند رود جاری است؛ یعنی فرماندهان می‌آیند و می‌روند و همیشه جایگزینی برای آن‌ها وجود دارد؛ به نحوی که فرماندهان جدید پرچم را از دستان فرماندهان قدیمی می‌گیرند و پیش می‌روند و این جریانی دائمی است؛ اما با این حال هر کدام از این فرماندهان سرمایه‌های منحصر به فردی هستند و وقتی این افراد را از دست می‌دهیم، جای تأسف دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار