تصاویر کمتر دیده شده از سردار شهید «حجازی» در دفاع مقدس

به مناسبت اربعین شهادت سردار «حجازی» تصاویر کمتر دیده شده از حضور این شهید والامقام در یگان‌های رزم خراسان در سال‌های دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۴۵۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ - 29May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «سیدمحمد حسین‌زاده حجازی» متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است. وی که از بدو انقلاب به عضویت سپاه درآمد فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود.

سردار حجازی در سال‌های اولیه انقلاب در مناطق آشوب‌زده کردستان و آذربایجان غربی حضور داشت و پس از مهار ناآرامی‌های کردستان توسط نیروهای مسلح ایران، با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه‌های جنوب منتقل شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در طول سال‌های دفاع مقدس، به سازماندهی و اعزام نیروهای مردمی اشتغال داشت و دوره‌ای مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب بود.

وی مدتی نیز مسئولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را برعهده داشت، سپس تا پایان جنگ در جایگاه‌های جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه حضور داشت.

سردار حجازی پس از پایان جنگ در سمت‌هایی، چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را عهده‌دار بود. همچنین از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

وی در تیرماه ۱۳۸۷ به‌عنوان جانشین قرارگاه ثارالله (ع) معرفی شد و یک سال بعد یعنی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ به ستاد کل نیرو‌های مسلح رفت و مسئولیت معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی را عهده‌دار شد. سردار حجازی از سال ۱۳۹۳ با شکل‌گیری جبهه مقاومت در کنار سردار قاسم سلیمانی در این جبهه‌ها حضور داشت تا اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه موجب شد تا جانشین وی یعنی سردار قاآنی به فرماندهی این نیرو منصوب شود؛ بدین ترتیب با انتصاب سردار قاآنی به این سمت، سردار حجازی نیز از دی ۱۳۹۸ به جانشینی این نیرو منصوب شد.

این سرباز ولایت در ۲۹ فروردین سال‌جاری پس از یک عمر مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

به مناسبت فرارسیدن اربعین شهادت سردار «حجازی» تصاویر کمتر دیده شده از حضور این شهید والامقام در یگان‌های رزم خراسان را می‌بینید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار